Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone visas inte i iTunes (Mac)


weegee

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en 2G iphone med 2.1 firmware. Den är QuickPwnagad. Har alltid fungerat fint.

Nyligen så började den strula och min tanke är att uppdatera den till 2.2. MEN när jag ansluter den till macen så händer inget i iTunes. Ingen iphone dyker upp. På iphone skärmen visas bara att usb kabeln skall anslutas till itunes. Lite moment 22 över det hela :)

Jag har provat allt som man kan tycker jag. Omstarter, uppstarter etc. Jag har läst en del artiklar om att 10.5.6 kan ställa till med strul, men vet inte riktigt om det är det som är boven här.

Min fråga är helt enkelt: Hur får jag iPhonen att synas i itunes så jag ka göra en återställning av allt?

Hoppas att någon har tips för det känns tråkigt om den blev stendöd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Istället för att fokusa på omstart av datorn så starta om iPhonen. Om du inte redan testat det såklart. Börja med att hålla inne hemknappen och stäng av samtidigt i 10-15 sekunder. Sen när den bootat om testa och koppla in den. Funkar inte det så stäng av/på iPhonen. Om du redan gjort dom där så testa att koppla in den på en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Istället för att fokusa på omstart av datorn så starta om iPhonen. Om du inte redan testat det såklart. Börja med att hålla inne hemknappen och stäng av samtidigt i 10-15 sekunder. Sen när den bootat om testa och koppla in den. Funkar inte det så stäng av/på iPhonen. Om du redan gjort dom där så testa att koppla in den på en annan dator.

Tackar för tipsen, men jag har redan provat det. Inget händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta, du har 10.5.6. Koppla usb-sladden till en usb-hubb och hubben in till datorn. Då sak det fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta, du har 10.5.6. Koppla usb-sladden till en usb-hubb och hubben in till datorn. Då sak det fungera.

OK. jag har läst om hubb grejen. Jag skall testa om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs mer här och här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs mer här och här.r

Nu har jag införskaffat en USB hubb, men det funkar ändå inte. Jag har inte ersatt de filerna som nämns dvs den filen som är från 10.5.6 med 10.5.5. Jag har inte tillgång till den.

Något förslag på hur ens iphone får kontakt med itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måhända dum fråga, men bara så att du inte har missat, testat annan USB-port?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...