Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte jailbrake min iphone med macbook


ironm

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att jailbreaka en iphone med senaste versionen av Mac OSX och macbook alu?

Det går ju inte jailbreaka en telefon med min nya macbook alu, itunes gnäller bara en massa efter att jag jailbreakat min telefon..

 

Har följt instruktionerna till punkt och pricka och jag har jailbreak min iphone förut då jag hade en PC.

 

Har läst att pwnagetool och quickpwn inte fungerar med nya macbook alu, men jag har även testat med min flickväns gamla macbook (white) och det fungerar verkligen inte..

 

Allt flyter på tills jag ska sätta telefonen i gpu-mode eller vad det nu heter.

Följer instruktionerna och då startas itunes, sen säger pwnagetool "iHaz success" och att jag ska stänga ned pwnagetool och öppna itunes.. Men när jag öppnar itunes igen så får jag bara ett felmeddelande att itunes inte känner igen "ipod-enheten" :S

 

Någon som kan hjälpa mig?

 

Ville ju så gärna slippa mitt halvt fungerande rebel-sim som mest bara krånglat (samtal som kopplats bort, aldrig kopplas fram till min telefon, strul med MMS o.s.v)

 

Är det så illa att jag måste leta upp en Windowsdator för att få det att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, efter flitigt sökande så hittade jag svaret..

 

Ska tydligen fungera med en USB-hub.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:yeahbaby:

 

Sökte runt bland lite amerikanska forum och det räckte med att ladda ned en patch så fungerar det utan USB-hub o.s.v :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte runt bland lite amerikanska forum och det räckte med att ladda ned en patch så fungerar det utan USB-hub o.s.v :)

 

Du är en exemplarisk forumanvändare! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

jag sitter med samma problem. Du kan inte lägga upp länken till patchen så jag kan få tag på den.

 

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_karate_kid

Jag har samma problem, sitter på en MacBook Pro Unibody med Mac OS 10.5.6 och en iPhone 2.2 som jag vill jailbreaka. Har jag förstått det hela rätt att jag har 2 alternativ och kan göra något av detta?

 

1. Köra automator scriptet och koppla iphonen direkt till macen

 

eller

 

2. Använda en usb-hub och slippa köra automator scriptet (dvs bara följa typ denna guide)

 

Vad räknas föresten som en usb-hub? Funkar det tex att koppla in iPhonen i mitt Apple Keyboard för alternativ 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, sitter på en MacBook Pro Unibody med Mac OS 10.5.6 och en iPhone 2.2 som jag vill jailbreaka. Har jag förstått det hela rätt att jag har 2 alternativ och kan göra något av detta?

 

1. Köra automator scriptet och koppla iphonen direkt till macen

 

eller

 

2. Använda en usb-hub och slippa köra automator scriptet (dvs bara följa typ denna guide)

 

Vad räknas föresten som en usb-hub? Funkar det tex att koppla in iPhonen i mitt Apple Keyboard för alternativ 2?

 

Ja, det är de två alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_karate_kid

tack för svaret. Men hur är det med usb-hub, kommer det att fungera att koppla in min iPhone i mitt Apple tangentbord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret. Men hur är det med usb-hub, kommer det att fungera att koppla in min iPhone i mitt Apple tangentbord?

 

 

Nej det kommer det inte, tippar på att du behöver en hub med extern el...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kommer det att fungera med min Cinema display som USB-hubb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det att fungera med min Cinema display som USB-hubb?

 

 

Testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som kört automatorn - har ni stött på problem, så som icke-fungerande tangentbord/trackpad?

Många som använt automatorn på unibody 10.5.6 har fått göra en ominstallation av OS X bara för att automatorn dödade tangentborden och trackpadsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som kört automatorn - har ni stött på problem, så som icke-fungerande tangentbord/trackpad?

Många som använt automatorn på unibody 10.5.6 har fått göra en ominstallation av OS X bara för att automatorn dödade tangentborden och trackpadsen..

 

 

Jag stötte på det problemet. Men man behöver inte installera om hela OS X. Bara installera 10.5.6 igen, combo drog jag ner och fungera fint. Använde mig av VNC på iPhonen för att klicka runt, fungerar säkert med Airmouse osv med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som kört automatorn - har ni stött på problem, så som icke-fungerande tangentbord/trackpad?

Många som använt automatorn på unibody 10.5.6 har fått göra en ominstallation av OS X bara för att automatorn dödade tangentborden och trackpadsen..

 

 

Har inte haft något problem överhuvudtaget. Använde automator scriptet för två veckor sedan. Ett tips kan ju hur som helst vara att uppdatera till senaste versionen av OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Testa?

 

 

Hoppades att någon annan har testat och kunde svara på om det fungerar innan jag trycker uppdatera i iTunes..

 

Någon ??

 

Fungerar Apples Cinema display som USB hubb för quickpwn??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jailbreakade på min MacBook 10.5.6 igår m.h.a. en USB-hubb, skall gå med vilken hubb som helst så din display bör fungera utan problem. Extern el har inget med saken att göra, det hade inte min USB-hubb. Det lär helt enkelt ha att göra med att Macen känner av hubben först och sedan iPhonen genom den. Vad jag vet/hört så fungerar det med alla hubbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Tack!

 

Det får bli ett prov ikväll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...