Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använd min Macbook som hotspot med 3g-uppkoppling


jHallsten

Rekommendera Poster

Vet någon hur detta skall gå till? Under Delning (Sharing) kan jag bara välja Ethernet en5 och en6 men när personen som skall koppla upp använder en ethernet-kabel in i min dator ser man den ej.

 

Via bluetooth kan vi skicka filer etc. med varandra men han når inte min internetuppkoppling.

 

Några idéer på hur detta kan lösas?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bump - om ni inte förstår frågan säg gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör såhär:

 

Anslut med 3G modemet till internet

 

Gå sedan in under Internetdelning och välj Avancerad Delning (har jag för mig, finns bara en knapp där som kan tänkas passa)

Välj sedan Dela över Wifi och välj ett namn på nätverket. Detta borde göra det möjligt att använda 3G modemet och Macbooken som en Wifi Router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, avancerad delning existerar inte när man ansluter med USB-modem. Som i den bifogade filen visar så är det mycket få alternativ mana kan ändra.

post-33080-1231340318.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar - fildelning - fliken "internet" - "dela via" huawei "till datorer som använder" airport

 

Jag tog en skärmdump och publicera den i mitt förra inlägg.

 

Skärmdumpen visar: Systeminställningar -> Delning -> Internetdelning och med valet "HUAWEI Mobile" vilket är 3G-modemet, alternativt Airport finns inte där - varför? det var det jag hoppades ni kunde hjälpa mig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta lite korkade frågor.

Funkar AirPort på datorn?

Vilka alternativ finns i listan i din bild där du har valt "HUAWEI Mobile"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Airport fungerar utmärkt.

Syns inte min skärmdump? Alternativen är:

Ethernet-adapter (en5)

Ethernet-adapter (en6)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Airport fungerar utmärkt.

Syns inte min skärmdump? Alternativen är:

Ethernet-adapter (en5)

Ethernet-adapter (en6)

 

Tror han menar vilka alternativ som finns i listan. Alltså där du valt "HUAWEI MOBILE"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, skrev inlägget på telefonen, såg därför inte skärmdumpen. Vet då ej vad du ska göra, ser annorlunda ut i mina inställningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, skrev inlägget på telefonen, såg därför inte skärmdumpen. Vet då ej vad du ska göra, ser annorlunda ut i mina inställningar...

 

Använder du också 3G-modem via usb?

 

När jag väljer Ethernet (Inbyggt) som "Dela anslutning via" så får jag upp Airport (detta fungerar utmärkt). Men vad jag inte förstår är varför jag inte kan dela min USB-anslutning (Mitt 3G-modem) med Airport eller Bluethooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag vet inte om det hjälper, men testa välja AirPortikonen högst upp i applemenyn där man vanligtvis ser signalstyrka för AirPort och välj skapa nätverk.

Hoppas det fungerar, i annat fall så lycka till!

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...