dizzysoulreaver Postad 24 mars, 2004 Share Postad 24 mars, 2004 Hej alla Mac människor. Jag har ett litet problem. Det är så att jag har fått en Mac PowerBook G4 som företagsdator. Nu till frågan när jag kopplar in den i mitt nätverk hemma hur gör jag för att dela ut filer och mappar (PC nätver hemma). I Windöws höger klickar man ju bara på den mapp eller fil man vill dela ut, min fråga är hur gör jag på mac'en för att dela ut ? Jag ser dom "windows" utdelade mapparna i Mac'en men inte några filer eller mappar från Mac'en till PC:n. Kör OSX 10.3.3 Mvh Daniel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
i2n2 Postad 24 mars, 2004 Share Postad 24 mars, 2004 En bra början är att via Hjälp Menyn > Mac Hjälp läsa. "Ställa in en Macintosh-dator på att dela filer med Windows-användare" där de grundläggande principerna beskrivs. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fps Postad 24 mars, 2004 Share Postad 24 mars, 2004 Du kan göra rätt avancerade utdelningar med hjälp av samba om du vill. Det är inte helt lätt att förklara hur du ska göra eftersom jag inte vet hur just du vill att mapparna ska vara utdelade. Men i2n2 har ett bra tips där.. börja med att läsa hjälpen.. återkom om det inte ger något. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.