Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Steve Jobs hälsa allt sämre


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Steve är inte oersättlig, det är bara vi nördar som bryr oss, den stora massan skiter fullständigt i vem som styr. Steve är inte den som designar och tar fram alla produkter. Dom kommer klara sig fint.

Det gick åt helvete sist Steve lämnade rodret :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser väl inte sa där riktigt ljust ut för Steve Jobs. :(

 

Om man läser pa Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Pancreatic_cancer)

 

Patients diagnosed with pancreatic cancer typically have a poor prognosis partly because the cancer usually causes no symptoms early on, leading to locally advanced or metastatic disease at time of diagnosis. Median survival from diagnosis is around 3 to 6 months; 5-year survival is less than 5%. With 37,170 cases diagnosed in the United States in 2007, and 33,700 deaths, pancreatic cancer has one of the highest fatality rates of all cancers and is the fourth highest cancer killer in the United States among both men and women. Although it accounts for only 2.5% of new cases, pancreatic cancer is responsible for 6% of cancer deaths each year.

 

Hoppas att han klara sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att Apple kommer klara sig bra utan Steve, han har byggt upp ett företag med en hel drös kreativitet som denna gång kommer klara sig bra. Förhoppningsvis har man sett till att man inte får in någon läskförsäljare i toppen den här gången.

 

Men jag är nog glad att jag inte äger aktier i bolaget just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det verkligen "fåniga rykten"?

Det var ett störtfånigt rykte till dess han faktiskt bestämde sig för att ta en paus och satsa på att bli frisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det utgår från antagandet att Mac datorer skulle vara dyra.

Det är de inte.

Så du menar att ett högre pris på prislappen inte gör en dator dyrare? 11´000kr är lika mycket som 8´000 enligt dig då eller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick åt helvete sist Steve lämnade rodret :(
visst gjorde det, men vi får hoppas att de lärt sig av sina misstag ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst gjorde det, men vi får hoppas att de lärt sig av sina misstag ;)

 

Det har de säkerligen gjort. Nu är jag inte så insatt i hur det var på Apple när Mr Jobs styrde första gången men Apple förstår nog hur viktigt det är att det följer samma riktning som Jobs har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper löst hårdvara och installerar, blir billigare och då får man exakt det man vill ha. Precis det som är grejen med imac du har som inga val när datorn börjar bli trött, sure du kan installera mer ram och hårddisk men sen är det slut, då är det bara byta ut hela datorn.

 

Mot ett vanligt paket du själv modifierat där du kanske beställer hem en snabbare processor, ram minne och säljer av dina gamla delar.

 

Jag brukar själv bygga ihop datorburkar på ca 1-2 timmar så kom inte med några "fritiden åt att.." som att det skulle ta evigheter i typisk mac taliban styk...

Det kräver ju viss kunskap att beställa rätt grejer å installera dem rätt så inga komplikationer uppstår, Apple säljer ju datorer så vanligt folk ska kunna köpa dem å köra dem underhållsfritt utan besvär säg en fem år och då köpa en ny modernare vassare dator och det utan att man skall behöva greja och fixa själv - betala sakkunnig reparatör/datameck. Om man gillar att hemmamecka med datorer så finns det ju macPro och är du riktigt duktig kan du väl byta grejer i en iMac oxå. Lite lite dyrare kanske vid inköp men besvärsfriare och du tjänar massa arbetstimmar du slipper lägga ner själv el betala nån för under tiden för att byta innehåll. Detta är själva idén gissar jag bakom macintosh och gillar du inte det och vill mecka själv så finns ju Dell å mycket annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är själva idén gissar jag bakom macintosh och gillar du inte det och vill mecka själv så finns ju Dell å mycket annat.

 

Jag älskar att det är så lätt att välja bland Apples utbud. Man behöver inte fundera så mycket på vilken modell man ska ha, vilken version av operativsystemet som passar just mig etc. Det är bara att gå in i en datoraffär och kolla bland vanliga PC-burkar, att välja vilken man ska ha (om man nu skulle vilja ha en...) är ju stört omöjligt.

 

Att sedan en Mac känns betydligt fräschare efter 1,5-2 år är ju något som inte är möjligt med en PC. Jag har en MacBook Pro, late 2007, och den känns fortfarande modern och snabb. Jag minns hur gamla mina PC-maskiner kändes efter motsvarande tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs tycker jag att det saknas en modell i produktlinjen, men annars håller jag med!

 

Det kan vara möjligt att det gör det. :) Men kan det inte vara så att nya Mac Mini/Nano kommer att ta över det segmentet också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...