Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Steve Jobs hälsa allt sämre


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Gäst WhySoSerious

När Steve dör, dör Apple. Vem kommer köpa en överprisad mac när man kan få en PC för mycket mindre pengar när PR-maskinen Steve är borta?

 

Han skulle fan kunna sälja luft om han bara ville..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

När Steve dör, blir Apple ett mer öppet företag som kanske lyssnar mer på vad användarna vill ha.

 

Typ firewire i en dator som kostar 15 000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla MacWorld sluta sprida dessa fåniga rykten. OM Steve mådde så dåligt att han inte längre skulle kunna arbeta så vore Apple skyldiga enligt lag att berätta det. Till dess de gör det är det här bara ett sätt för er och resten av "nyhetsvärlden" att sänka Apples aktiekurs - tack för den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Varför skriva om helt ogrundade rykten?

 

Detta citatet är bara så sjukt. Har inte apple bättre anledningar så kan de lika gärna stänga hela skiten direkt.

"Genom att redan nu meddela att man drar sig ur framtida mässor signalerar Apple även att företaget klarar sig utan Steve Jobs hypade presentationer."

 

Att de inte längre deltar på några mässor är ju rent taktiskt just pga dessa hypade presentationer, inte pga Steve Jobs, utan för att alla tror att de ska presentera nästa stora uppfinning sedan det skivade brödet varenda gång. Dessutom i cykler som antagligen stämmer dåligt överens med deras produktcykel. Tänk då att de ska delta på ca 4-5 mässor om året och till varenda mässa måste de leverera något stort, annars så sjunkar aktiekursen och alla "fans" skriker att de ska köpa en Dell istället för den har 0.1 MHz mer prestanda då apple bara säljer dyr och förlegad hårdvara.

Dessa events har fått helt uppblåsta proportioner som enbart är till ondo för apple. Se bara på all ryktesspridning som som pågår just nu om allt ifrån iPhone nano till netbooks, även folk som vill köpa bärbar dator väntar för de tror att det kan komma en ny och revolutionerande uppdatering av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har redan varit utan steve en gång, Tyvärr verkade inte ersättarna riktigt kunna styra företaget så som steve lyckats göra, hurvida det är hans arbete eller en ren tillfällighet går att diskutera- jag tror apple blir ett företag i mängden när steve försvinner.

Och tillskillnad från tex Microsoft så har tyvärr inte Apple så många kända ansikten som skulle kunna ersätta som jag ser det. Men vem vet- Phil Schiller kanske blir nästa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Steve dör, dör Apple. Vem kommer köpa en överprisad mac när man kan få en PC för mycket mindre pengar när PR-maskinen Steve är borta?

 

Han skulle fan kunna sälja luft om han bara ville..

Ursäkta men det här tar priset, skulle jag köpt min macar p g a Steves försäljarskicklighet?! Har sett honom på bild nån gång ibland och sett kanske nån sekund på nåt youtubeklipp under de tio år jag haft mac och att den ynka sekunden var orsaken till mitt datorval ja då måste han va hela universums absolut skickligaste försäljare alla kategorier!

Å inte heller har Apples reklam f ö lockat mig för under de senaste tio åren hur många har apple-annonser i tidningar/teve har man sett, pyttepytte-ynkalite, långt mindre än Dells och Microsoft t ex. Nej orsaken varför de flesta håller kvar vid sina macar det beror på nåt helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men det här tar priset, skulle jag köpt min macar p g a Steves försäljarskicklighet?! Har sett honom på bild nån gång ibland och sett kanske nån sekund på nåt youtubeklipp under de tio år jag haft mac och att den ynka sekunden var orsaken till mitt datorval ja då måste han va hela universums absolut skickligaste försäljare alla kategorier!

Å inte heller har Apples reklam f ö lockat mig för under de senaste tio åren hur många har apple-annonser i tidningar/teve har man sett, pyttepytte-ynkalite, långt mindre än Dells och Microsoft t ex. Nej orsaken varför de flesta håller kvar vid sina macar det beror på nåt helt annat.

Han HAR byggt upp något fantastiskt och mot alla odds, men tillsammans med andra.

Som någon uttryckte det, fast på engelska, Apple är knökafull med tallanger.

 

Det där "nåt helt annat" är i mitt fall kvalitet och viljan och förmågan att skapa något eget och originellt.

Tänk va trist om alla datorer såg ut som dem från Dell och HP! :sleeping:

 

Windows måste till sist ändå ta priset som det sämsta alternativet någonsin i datorvärlden.

Vem i sina sinnes fulla bruk skulle köpa t.ex. en TV som slumpmässigt stänger av sig och slutar fungera, är svårare att använda och kräver regelbunden och dyrt underhåll? Det är inte svårt alltså att motivera varför man gillar Mac så mycket och det mesta annat som kommer ut ur Apple, med eller utan Steve Jobs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla MacWorld sluta sprida dessa fåniga rykten. OM Steve mådde så dåligt att han inte längre skulle kunna arbeta så vore Apple skyldiga enligt lag att berätta det. Till dess de gör det är det här bara ett sätt för er och resten av "nyhetsvärlden" att sänka Apples aktiekurs - tack för den!

 

Fetmarkering min. Så snälla sluta sprida dessa rykten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han HAR byggt upp något fantastiskt och mot alla odds, men tillsammans med andra.

Som någon uttryckte det, fast på engelska, Apple är knökafull med tallanger.

Jojo, mitt inlägg var mot påståendet att vi köper macar för att Jobs är en skicklig försäljare som skulle kunna sälja luft om så vore. Jag vet nog oxå att Steve haft ett fett finger med i utvecklingen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla MacWorld sluta sprida dessa fåniga rykten. OM Steve mådde så dåligt att han inte längre skulle kunna arbeta så vore Apple skyldiga enligt lag att berätta det. Till dess de gör det är det här bara ett sätt för er och resten av "nyhetsvärlden" att sänka Apples aktiekurs - tack för den!

 

 

Fåniga och fåniga. Mannen har/haft cancer och har inte setts direkt välmående ut på senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem i sina sinnes fulla bruk skulle köpa t.ex. en TV som slumpmässigt stänger av sig och slutar fungera, är svårare att använda och kräver regelbunden och dyrt underhåll?
Du skulle om det stod apple på den!!

 

Du uppdaterar aldrig dina macar tydligen, inte ens mjukvarumässigt. För det kräver ju regelbundenhet och kostar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du uppdaterar aldrig dina macar tydligen, inte ens mjukvarumässigt. För det kräver ju regelbundenhet och kostar pengar.

Nja, man klarar sig faktiskt ganska länge på ett system och så behöver man ju inte köpa antivirusprogram! (visst det finns gratisprogram...)

 

Jag brukar köpa nytt OS varannan version och nu kommer jag inte ihåg på raken hur länge det är mellan versionerna, men 1200 kronor på låt säga tre år är ju inte så blodigt direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, man klarar sig faktiskt ganska länge på ett system och så behöver man ju inte köpa antivirusprogram! (visst det finns gratisprogram...)

 

Jag brukar köpa nytt OS varannan version och nu kommer jag inte ihåg på raken hur länge det är mellan versionerna, men 1200 kronor på låt säga tre år är ju inte så blodigt direkt...

1200kr är pengar hur som. Som jag tolkade mikaellq så fick det inte kosta pengar alls. (allt beror ju på vad man anser vara dyrt)

 

Sålänge Apple släpper säkerhetsuppdateringar till leopard kommer jag inte betala för att uppdatera till kommande snowleopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst WhySoSerious
Ursäkta men det här tar priset, skulle jag köpt min macar p g a Steves försäljarskicklighet?! Har sett honom på bild nån gång ibland och sett kanske nån sekund på nåt youtubeklipp under de tio år jag haft mac och att den ynka sekunden var orsaken till mitt datorval ja då måste han va hela universums absolut skickligaste försäljare alla kategorier!

Å inte heller har Apples reklam f ö lockat mig för under de senaste tio åren hur många har apple-annonser i tidningar/teve har man sett, pyttepytte-ynkalite, långt mindre än Dells och Microsoft t ex. Nej orsaken varför de flesta håller kvar vid sina macar det beror på nåt helt annat.

 

Du misstolkar mitt inlägg, är inte så jag menar. Mer att Steve har skapat sån hype + ett ha-begär för datorerna att man gärna betalar en extra slant för att få den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du misstolkar mitt inlägg, är inte så jag menar. Mer att Steve har skapat sån hype + ett ha-begär för datorerna att man gärna betalar en extra slant för att få den.

Det utgår från antagandet att Mac datorer skulle vara dyra.

Det är de inte. Att jämföra en 4000 kr dator från OnOff med t.ex. en iMac är inte så lite idiotiskt därför att man får mycket mer med en iMac.

 

Jag kan dessutom slå vad om att fler än Michael Dell gärna skulle offra en arm för Jobs sälj-tallang. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst WhySoSerious
Det utgår från antagandet att Mac datorer skulle vara dyra.

Det är de inte. Att jämföra en 4000 kr dator från OnOff med t.ex. en iMac är inte så lite idiotiskt därför att man får mycket mer med en iMac.

 

Jag kan dessutom slå vad om att fler än Michael Dell gärna skulle offra en arm för Jobs sälj-tallang. :D

 

Dyra och dyra, dom är dyrare eftersom man betalar en bra slant för design m.m sen om det är värt det är upp till var och en.

 

Mer med imac? Kan även vända på biffen och säga att man blir väldigt inlåst då man inte kan

 

uppgradera moderkort, cpu, grafikkort etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyra och dyra, dom är dyrare eftersom man betalar en bra slant för design m.m sen om det är värt det är upp till var och en.

 

Mer med imac? Kan även vända på biffen och säga att man blir väldigt inlåst då man inte kan

 

uppgradera moderkort, cpu, grafikkort etc.

Vill du ägna fritiden åt att peta i hårdvaran så vassego, spring till Michael Dell, Jävligt Packad, eller vad de nu hette ( ;) ), medan resten av oss fortsätter att vara kreativa med våra investeringar. Att programmera, redigera bilder, musicera och fritt husera med kreativiteten man har är bra mycket roligare tycker jag!

 

Dessutom, efter du har petat ett tag i hårdvaran med nytt moderkort, CPU, RAM, och annat så ta en titt på prislappen.

Jag är ganska säker på att de flesta föredrar att köpa en ny dator om den gamla har blivit FÖR gammal och trött. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst WhySoSerious
Vill du ägna fritiden åt att peta i hårdvaran så vassego, spring till Michael Dell, Jävligt Packad, eller vad de nu hette ( ;) ), medan resten av oss fortsätter att vara kreativa med våra investeringar. Att programmera, redigera bilder, musicera och fritt husera med kreativiteten man har är bra mycket roligare tycker jag!

 

Dessutom, efter du har petat ett tag i hårdvaran med nytt moderkort, CPU, RAM, och annat så ta en titt på prislappen.

Jag är ganska säker på att de flesta föredrar att köpa en ny dator om den gamla har blivit FÖR gammal och trött. :)

 

Jag köper löst hårdvara och installerar, blir billigare och då får man exakt det man vill ha. Precis det som är grejen med imac du har som inga val när datorn börjar bli trött, sure du kan installera mer ram och hårddisk men sen är det slut, då är det bara byta ut hela datorn.

 

Mot ett vanligt paket du själv modifierat där du kanske beställer hem en snabbare processor, ram minne och säljer av dina gamla delar.

 

Jag brukar själv bygga ihop datorburkar på ca 1-2 timmar så kom inte med några "fritiden åt att.." som att det skulle ta evigheter i typisk mac taliban styk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Snälla MacWorld sluta sprida dessa fåniga rykten. OM Steve mådde så dåligt att han inte längre skulle kunna arbeta så vore Apple skyldiga enligt lag att berätta det. Till dess de gör det är det här bara ett sätt för er och resten av "nyhetsvärlden" att sänka Apples aktiekurs - tack för den!

 

Var det verkligen "fåniga rykten"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Steve dör, blir Apple ett mer öppet företag som kanske lyssnar mer på vad användarna vill ha.

 

Typ firewire i en dator som kostar 15 000:-

 

Steve är inte oersättlig, det är bara vi nördar som bryr oss, den stora massan skiter fullständigt i vem som styr. Steve är inte den som designar och tar fram alla produkter. Dom kommer klara sig fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...