Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativ till Sydkraft AB....


inferno

Rekommendera Poster

Nu har jag fått nog... Bor i en 3 - rums lägenhet och betalar var tredje månad mellan 1600 - 1800:- kvartalet!

 

Vi driver ingen kärnkraft här hemma... Vanlig el-konsumtion , energi snåla vit varor, ingen värme fläkt, ingen bastu eller bubbel badkar! Och nej vi har inte tänd i rummen vi inte befinner oss i !

 

Kan någon tipsa mig om ett annat el- bolag med humanare priser?

 

Telia har lyckats bli av med (pga deras priser) genom att helt gå över till BredbandBolaget... men de är inga el-leverantörer.

 

Tacksam för alla tips...

 

mvh

 

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min herre läser tydligen inte morgon och kvällstidningar.

Går ju inte en månad utan de jämför olika elbolag, finns ju en hel del att välja bland.

 

Det gäller dock att välja helt fristående elbolag, många ägs av Vattenfall och Sydkraft men

går under andra namn. Så det gäller att se upp.

 

Själv har jag valt Storumans Energi. Men det finns fler. Konsumentverket har nog en lista över bolag.

Är inte helt säker, men kolla.

 

Här har du Konsumentverket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått nog... Bor i en 3 - rums lägenhet och betalar var tredje månad mellan 1600 - 1800:- kvartalet!

 

Vi driver ingen kärnkraft här hemma... Vanlig el-konsumtion , energi snåla vit varor, ingen värme fläkt, ingen bastu eller bubbel badkar! Och nej vi har inte tänd i rummen vi inte befinner oss i !

 

Kan någon tipsa mig om ett annat el- bolag med humanare priser?

 

Telia har lyckats bli av med (pga deras priser) genom att helt gå över till BredbandBolaget... men de är inga el-leverantörer.

 

Tacksam för alla tips...

 

mvh

 

B)

Det låter mycket! Måste vara fel. Jag har bråkat med sydkraft sedan Sept 2002 när de bytte "datasystem" sedan dess strulade det med alla fakturor. Bytte i Nov. 2003

 

Jag bytte från Sydkraft till TelgeEnergi

 

Jag har ett stort hus. Källare, 2 rum kök nedre plan 3 rum kök övre plan. Använder bara köket därnere.

dator som står på. 2 TV-apparater TV spel som är på hela kvällarna och helger.

Hushållsel Tvättmaskin Frysbox och min IVT-panna ( Jordvärme ) Värme Varmvatten Eldrivet. Drar ca 17.500 kwh per år blir väl ungefär samma i kronor med alla avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...