Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Monitor i Os X


bubblan2

Rekommendera Poster

Använder en Eizo T57s monitor till Os X, trots att den kan klara av ( minst ) 100 Hz vid 1024*768 i upplösning så finns det bara alternativ upp till 85Hz som går att använda, nån som vet hur man komer åt högre frekvenser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder kortet som följde med, datorn är en G5 2GHz, tror att kortet är ett ATI Raedon 9600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill man göra det? .. Jag trodde att allt över 85 Hz svepfrekvens var helt onödigt.. Blir nyfiken nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DisplayConfigX http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo...fo/macosx/21600 fixar troligen problemet. Den ger ofta betydligt fler upplösningar - "refresh rate" alternative, än vad monitor inställningarna i system preferenserna ger.

 

Vilken MacOSX version du har, kan också påverka vilka kombinationer du tilllåts välja. När jag gick från 10.2 till 10.3 (samma dator och grafikkort) så kunde min Sony Multiscan E430 använda 1280x960 i 90Hz, i 10.2 kunde 1280x960 bara köras i 75 Hz medan 1280x1024 i 85Hz fanns som alternativ i både 10.2 och 10.3.

 

Det brukar också finnas en möjlighet att välja om man vill vissa alla eller bara "säkra" (vanligen 75 Hz) upplösningar i system preferenserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...