Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Radeon 7000 beige G3

dannan

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som vet hur man får skärmbild på en beige G3 med Radeon 7000 macedition i macOSX.

Har provat med många uppdateringar av Jaguaren och många uppdateringar av ATI:s drivrutiner men får bara skärmbild i os9.2 ( och även i 8.6 (med opengl lib kopierat från 9.2:an) fast denna ej skall fungera).

Även skärmbilden på det inbyggda grafikkortet ryker när jag har Radeonkortet i datorn.

MacOSX ( just nu 10.2.8 ) fungerar annars perfekt med bara det inbyggda kortet, men jag inbillar mig att det skulle fungera snabbare med Radeonkortet om jag kunde få det att fungera.

Enligt ATI skall kortet fungera med 10.1.5 och senare.

Har även provat att flasha bios på grafikkortet - ingen skillnad.

Jag har 333MHZ, 384MB Ram, 10/100 Ethernetkort, Sonnet 100 HD controller och en ny snabbare IBM HD på 80GB ( 5 partitioner ) och ganska sent BIOS ( C?)

Enligt MacOSX:startlog finns många felmeddelande på ATI:s drivrutiner lydande att plist parse failed:the data is not proper UTF-8 xxxxxxxxxxxxxx The parser will retry as 10.1 but the problem should be corrected in the plist.

Hur ändrar jag dessa så att de blir "proper UTF-8" och är det det som är mitt problem?

Tacksam för svar, ATI:svarar ej!

Jag har samma kort som du som jag har kört både i min 8600 och med min G4 och aldrig haft problem varken med 10.2 eller 10.3 i någon av datorerna.

Hmm.. mitt dåliga minne är ett gissel men, har för mig att man var tvungen att ta bort

de drivisar som ligger i burken "by default" sas (X).

Är väldigt osäker men försöka duger.:rolleyes:

Funkar hur som helst utan problem för mig i båda systemen.

Detta är vad jag stoppar in efter formatering:

"October 2002 ATI Retail Update"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...