Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
iMac2008

Safari gillar inte poker...

Rekommendera Poster

Hej,

Undrar om nån kan hjälpa mig lösa gåtan varför safari slocknar av sig självt när man spelar poker...

Det är en ren katastrof och har kostat en hel del onödiga pengar. Jag har spelat på Betsson via java då det inte finns en klient för att spela i. Helt utan förvarning slocknar samtliga safari fönster, både pokern och alla andra öppna fönster.

Har även testat att köra i firefox men resultatet är det samma även där.

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det ingen mer som haft liknande problem??? Kan det ha att göra med hårdvaran i datorn? Tycker det bara borde blinka till med 3,06 dual core och 4 gig ram. Men det är inte ovanligt att "badbollen" kommer fram och datorn står och tänker i 15-20sek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Utan att ha mer info så låter det som att din version av Java kanske behöver uppdateras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror att den bör ha dom senaste uppdateringarna... Kollar man,

http://developer.apple.com/java/download/ är den senaste uppdateringen från 2008-04-30 det är 4 månader innan jag köpte datorn. Eller finns det uppdateringar på nått annat ställe som jag kan ha missat??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Själv kör jag Crossover vilket gör att du kan installera alla poker klienter och köra dom precis som du gjort i Windows.

Redigerad av Hanssa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Safari är rejält instabilt. Senaste versionen jag körde som var stabil var den man fick med i 10.3.9. Därefter har det varit krasch på krasch på krasch. Byt webbläsare eller stå ut. Firefox kraschar också, men hos mig händer det bara 1-2 gånger per år, och bara efter kraftig provokation. Jag gillar Safari mycket bättre, men just på sidor där det är viktigt med stabilitet använder jag FF.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hanssa, tack för tipset om programmet! Ska göra som du och ge det en chans.

Vad gäller Safaris driftsäkerhet var det bra att få det bekräftat att det inte bara är här det funkar taskigt, vilket är riktigt synd å jag gillar det mycket bättre än firefox då det har en mycket bättre layout.

Som tidigare antytts, kan det vara ett javaproblem?

Finns det isåfall nått vettigt program man kan köra för att se om det finns eventuella "krockar" pga. felaktiga uppdaterings rutiner. Tidigare körde jag in nån fil som gjorde att det gick att ratta in webbradion, bandit.se men nu har även den lagt av...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tar tillbaka det jag skrev.. Svenskaspels poker fungerar utmärkt men många andra gör inte det.. Beror kanske lite på vad man har för en Mac iofs, men med min Macbook med 1GB RAM minne laggar det apa...

Har iallafall bara varit med om en klient som inte går att installera och det är partypokers.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pokerstars och Full Tilt har båda klienter till mac och båda fungerar utmärkt.

Om det kan vara ett alternativ för dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

spelar en del på Betsson och har aldrig haft problem med kraschar där trots att min powerbook inte är snabbast i stan, likaså pokerstars funkar klockrent. Full Tilt strulade en aning fram till deras senaste uppdatering.

Hur som helst tror jag också att Java kan vara boven i dramat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det nått sätt att kolla att javan funkar som den ska?

Har kört "Återställ Safari..." och sökt efter programuppdateringar men inget av dessa försök har hjälpt ett dugg

Är det nån mer som upplever iMacen allmänt seg, känns nästan som att det är nått annat än bara javan som strular.

(Datorn är en dual core 3,06 med 4gig ram). Tycker att "badbollen" aldrig borde dyka upp med sån prestanda men det är mer regel än undantag att den kommer fram och det kan ta 20 sek att starta safari...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej samma problem som trådstartaren.Dök i samband med näst senaste uppdaterinngen av Mac Os.Alt crossover paralell Boot camp.Mvh Jan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...