Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hojpremiär!


chop

Rekommendera Poster

Ford Mustang  Cab....

 

 

Denna kan jag mullra hur mycket som helst med... om jag fick en...

Men den har ju 4 hjul... :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag har haft MC – fick ju som sagt aldrig råd med HD:n, så först var det en Honda 400 (precis när 400-klassen kom till Sverige) och sedan en klassisk CB 750 K. Ett ganska bastant lokomotiv som jag trivdes gott med

Jag hade en Honda CB750 på 70-talet som jag hann lacka om fyra gånger. Rotade i mina gamla album och hittade en serie bilder.

 

Klicka på bilderna så blir dom större

Greenblue-tumb.jpg Blue-Tumb.jpg Lila_rightr-tumb.jpg..Lila_leftr-tumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den har ju 4 hjul...  :o

Märkligt! Jag fick det till fyra jag med!!! (w00t) (w00t) (w00t) Fördelen är att man kan mullra och överleva.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Honda CB750 på 70-talet som jag hann lacka om fyra gånger. Rotade i mina gamla album och hittade en serie bilder.

Den är såååå coooool. Med den stjärnprydda hjälmen måste du ha varit en riktig killer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag har haft MC – fick ju som sagt aldrig råd med HD:n, så först var det en Honda 400 (precis när 400-klassen kom till Sverige) och sedan en klassisk CB 750 K. Ett ganska bastant lokomotiv som jag trivdes gott med

Jag hade en Honda CB750 på 70-talet som jag hann lacka om fyra gånger. Rotade i mina gamla album och hittade en serie bilder.

 

Klicka på bilderna så blir dom större

Greenblue-tumb.jpg Blue-Tumb.jpg Lila_rightr-tumb.jpg..Lila_leftr-tumb.jpg

Kompisen jag fick hämta på sjukan hade en sån... En röd 750 med fyrventilstopp. Om jag minns rätt var det en av de första fyrventilarna som kom.... jag åkte bakpå nån gång och HUVVA vad den gick!! Ändå är det en medioker cykel prestandamässigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den stjärnprydda hjälmen måste du ha varit en riktig killer.

Ja, om inte så kände man sig som sånn, när fötterna var på de bakre fotpinnarna och ljuddämparinsatserna var urtagna. :P

 

Ändå är det en medioker cykel prestandamässigt...

Ja, nu ja! Men då var det värsta man kunde komma med. Okey då, det fanns Kawasaki Mach III som var snabb rakt fram och helst ville gå upp på bakhjulet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om motorcyklar...

Är det nån som kollar på American Choppers på Discovery?

De bygger riktigt häftiga saker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om motorcyklar...

Är det nån som kollar på American Choppers på Discovery?

De bygger riktigt häftiga saker!

Japp. Jag ser ungerfär hälften av avsnitten.

 

De bygger coola hojar, men verkstan liknar ju BigBrother på steroider...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig som inte har körkort vållar den här tråden brutal avundsjuka.. :)

Har börjat ta kortet 3 ggr nu men tröttnat .. känner mig aldrig motiverad nog.. Har periodvis funderat på att strunta i att ta B-körkort och gå direkt på A som jag egentligen vill. Hur är det med det där!? .. ska man ha körkort? Skaffar jag körkort så måste jag ju skaffa bil eller motorcykel (det bara är så) och jag kan ju inte ha vilken bil eller motorcykel som helst .. sen måste jag ju skaffa en garageplats (så är det bara också) och det är ju inte det lättaste.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker ta körkort under våren/sommaren, men bara för att ha det om det krävs i nån nödsituation i framtiden. Kanske tvingas jag ta ett jobb där körkort är krav. Man vet ju aldrig...

 

Jag tänker inte skaffa bil. Det är rena förlustaffären om man inte bor i riktig glesbygd.

De gånger man MÅSTE ha bil, så kan man hyra, låna av bekanta eller ta taxi. Det blir ändå väldigt mycket billigare utslaget över längre tid, t ex ett år. Kollektivtrafik är bättre för miljön och är säkrare. I övrigt kan man gå (eller cykla om man tycker om det - inte jag), vilket ger mycket vardagsmotion. Och det är ju nyttigt.

 

Nån gång i framtiden tänker jag bygga mig en trehjulig cykel där man sitter (halvligger) ner. Den ska ha ett lätt "skal" som skyddar mot väder och vind. Ett litet lastutrymme baktill ska den ha. Till sist en riktigt bra liten hjälpmotor, modell moped - fast med rejäl ljuddämpning!

Sen ska jag åka på en motorassisterad cykelsemester genom Sverige! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Nån gång i framtiden tänker jag bygga mig en trehjulig cykel där man sitter (halvligger) ner.

En ritning till en dylik fanns under årtionden att köpa i postorderföretaget Hobbex katalog.

Skulle byggas i masonit om jag inte missminner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nja...

 

Jag hade nog tänkt mig att utgå från en vanlig stålram och sen skära och svetsa ihop den.

Kåpan blir av glasfiberkomposit och glas, eller kanske plexiglas (om jag står ut med reporna...).

Projektet ligger nog 5-10 år in i framtiden. Beroende på ekonomi och boendesituation.

Det krävs ju liksom en verkstad av nåt slag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån gång i framtiden tänker jag bygga mig en trehjulig cykel där man sitter (halvligger) ner.

En ritning till en dylik fanns under årtionden att köpa i postorderföretaget Hobbex katalog.

Skulle byggas i masonit om jag inte missminner mig.

Jag såg ett reportage om de där gamla ritningarna från Hobbex och Claes Ohlson på TV för någon månad sedan. Det visade sig att flera av dem var omöjliga att bygga utan ganska stora modifieringar. Undrar hur många som byggts egentligen av alla de som köpte ritningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att komma på att använda masonit!?

Det går ju helt åt skogen så fort det blir lite fuktigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån gång i framtiden tänker jag bygga mig en trehjulig cykel där man sitter (halvligger) ner.

En ritning till en dylik fanns under årtionden att köpa i postorderföretaget Hobbex katalog.

Skulle byggas i masonit om jag inte missminner mig.

Jag såg ett reportage om de där gamla ritningarna från Hobbex och Claes Ohlson på TV för någon månad sedan. Det visade sig att flera av dem var omöjliga att bygga utan ganska stora modifieringar. Undrar hur många som byggts egentligen av alla de som köpte ritningar.

Teknikens Värld hade för några år sedan ett reportage om cykelbilen Phantom som man kunde köpa ritningar till från Hobbex. Efter noggranna undersökningar kom man fram till att den cykelbil som byggdes i reportaget var nog den första och enda byggda i Sverige, trots "tusentals ritingar sålda..." Trots satsning på ett riktig lättviktsbygge blev den ganska tung och krävde två pedalister. Men den blev frän!!

 

Masonit går fö visst att använda om man behandlar den, eller kör med härdad masonit.

Citerat från masonite.se:

 

Oljehärdad board

 

Specialskivan för extra hårt slitage och fuktiga miljöer

 

Produktegenskaper

Masonite Oljehärdad är en extra hård masoniteskiva vars höga slitstyrka och motstånd mot fukt blivit ytterligare förbättrad genom en total impregnering med ren tallolja (genom sänkning i oljebad - ej enbart ytbehandlad på en sida) Skivan härdas därefter i 155° C i 8-12 timmar. Behandligen ger skivan en yta som är extremt motståndskraftig mot slag, fukt och slitage.

 

Användningsområden

Skivan har ett brett användnings- område. Exempelvis som väggskiva i lantbruksbyggnader och ouppvärmda lokaler, enkel taktäckning och golvbeläggning, emballage, betongformar, slitskickt på lastflak, garageportar, ytterdörrar, fönsterbröstningar samt som underlag för laminat.

Skivans mättade bruna färg, där träfibrerna framträder, ger ett tilltalande utseende i robusta miljöer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...