chop Postad 25 mars, 2004 Författare Share Postad 25 mars, 2004 Ford Mustang Cab.... Denna kan jag mullra hur mycket som helst med... om jag fick en... Men den har ju 4 hjul... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macigen Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Och jag har haft MC – fick ju som sagt aldrig råd med HD:n, så först var det en Honda 400 (precis när 400-klassen kom till Sverige) och sedan en klassisk CB 750 K. Ett ganska bastant lokomotiv som jag trivdes gott med Jag hade en Honda CB750 på 70-talet som jag hann lacka om fyra gånger. Rotade i mina gamla album och hittade en serie bilder. Klicka på bilderna så blir dom större .. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Men den har ju 4 hjul... Märkligt! Jag fick det till fyra jag med!!! (w00t) (w00t) (w00t) Fördelen är att man kan mullra och överleva.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chop Postad 25 mars, 2004 Författare Share Postad 25 mars, 2004 Jag hade en Honda CB750 på 70-talet som jag hann lacka om fyra gånger. Rotade i mina gamla album och hittade en serie bilder. Den är såååå coooool. Med den stjärnprydda hjälmen måste du ha varit en riktig killer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Och jag har haft MC – fick ju som sagt aldrig råd med HD:n, så först var det en Honda 400 (precis när 400-klassen kom till Sverige) och sedan en klassisk CB 750 K. Ett ganska bastant lokomotiv som jag trivdes gott med Jag hade en Honda CB750 på 70-talet som jag hann lacka om fyra gånger. Rotade i mina gamla album och hittade en serie bilder. Klicka på bilderna så blir dom större .. Kompisen jag fick hämta på sjukan hade en sån... En röd 750 med fyrventilstopp. Om jag minns rätt var det en av de första fyrventilarna som kom.... jag åkte bakpå nån gång och HUVVA vad den gick!! Ändå är det en medioker cykel prestandamässigt... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macigen Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Med den stjärnprydda hjälmen måste du ha varit en riktig killer. Ja, om inte så kände man sig som sånn, när fötterna var på de bakre fotpinnarna och ljuddämparinsatserna var urtagna. Ändå är det en medioker cykel prestandamässigt... Ja, nu ja! Men då var det värsta man kunde komma med. Okey då, det fanns Kawasaki Mach III som var snabb rakt fram och helst ville gå upp på bakhjulet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClCdCm Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 På tal om motorcyklar... Är det nån som kollar på American Choppers på Discovery? De bygger riktigt häftiga saker! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chop Postad 25 mars, 2004 Författare Share Postad 25 mars, 2004 På tal om motorcyklar...Är det nån som kollar på American Choppers på Discovery? De bygger riktigt häftiga saker! Japp. Jag ser ungerfär hälften av avsnitten. De bygger coola hojar, men verkstan liknar ju BigBrother på steroider... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macigen Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Här ska ni få en schysst site att kolla choppers på: Westcoast Choppers Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClCdCm Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Får väl kontra med siten om grabbarna i programmet: http://www.orangecountychoppers.com/ Kolla speciellt in deras specialbyggda: http://www.orangecountychoppers.com/themes.php Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fps Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 för mig som inte har körkort vållar den här tråden brutal avundsjuka.. Har börjat ta kortet 3 ggr nu men tröttnat .. känner mig aldrig motiverad nog.. Har periodvis funderat på att strunta i att ta B-körkort och gå direkt på A som jag egentligen vill. Hur är det med det där!? .. ska man ha körkort? Skaffar jag körkort så måste jag ju skaffa bil eller motorcykel (det bara är så) och jag kan ju inte ha vilken bil eller motorcykel som helst .. sen måste jag ju skaffa en garageplats (så är det bara också) och det är ju inte det lättaste.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClCdCm Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Jag tänker ta körkort under våren/sommaren, men bara för att ha det om det krävs i nån nödsituation i framtiden. Kanske tvingas jag ta ett jobb där körkort är krav. Man vet ju aldrig... Jag tänker inte skaffa bil. Det är rena förlustaffären om man inte bor i riktig glesbygd. De gånger man MÅSTE ha bil, så kan man hyra, låna av bekanta eller ta taxi. Det blir ändå väldigt mycket billigare utslaget över längre tid, t ex ett år. Kollektivtrafik är bättre för miljön och är säkrare. I övrigt kan man gå (eller cykla om man tycker om det - inte jag), vilket ger mycket vardagsmotion. Och det är ju nyttigt. Nån gång i framtiden tänker jag bygga mig en trehjulig cykel där man sitter (halvligger) ner. Den ska ha ett lätt "skal" som skyddar mot väder och vind. Ett litet lastutrymme baktill ska den ha. Till sist en riktigt bra liten hjälpmotor, modell moped - fast med rejäl ljuddämpning! Sen ska jag åka på en motorassisterad cykelsemester genom Sverige! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst iMatte Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Nån gång i framtiden tänker jag bygga mig en trehjulig cykel där man sitter (halvligger) ner. En ritning till en dylik fanns under årtionden att köpa i postorderföretaget Hobbex katalog. Skulle byggas i masonit om jag inte missminner mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClCdCm Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Hehe, nja... Jag hade nog tänkt mig att utgå från en vanlig stålram och sen skära och svetsa ihop den. Kåpan blir av glasfiberkomposit och glas, eller kanske plexiglas (om jag står ut med reporna...). Projektet ligger nog 5-10 år in i framtiden. Beroende på ekonomi och boendesituation. Det krävs ju liksom en verkstad av nåt slag... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chop Postad 25 mars, 2004 Författare Share Postad 25 mars, 2004 Nån gång i framtiden tänker jag bygga mig en trehjulig cykel där man sitter (halvligger) ner. En ritning till en dylik fanns under årtionden att köpa i postorderföretaget Hobbex katalog. Skulle byggas i masonit om jag inte missminner mig. Jag såg ett reportage om de där gamla ritningarna från Hobbex och Claes Ohlson på TV för någon månad sedan. Det visade sig att flera av dem var omöjliga att bygga utan ganska stora modifieringar. Undrar hur många som byggts egentligen av alla de som köpte ritningar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClCdCm Postad 25 mars, 2004 Share Postad 25 mars, 2004 Bara att komma på att använda masonit!? Det går ju helt åt skogen så fort det blir lite fuktigt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 26 mars, 2004 Share Postad 26 mars, 2004 Nån gång i framtiden tänker jag bygga mig en trehjulig cykel där man sitter (halvligger) ner. En ritning till en dylik fanns under årtionden att köpa i postorderföretaget Hobbex katalog. Skulle byggas i masonit om jag inte missminner mig. Jag såg ett reportage om de där gamla ritningarna från Hobbex och Claes Ohlson på TV för någon månad sedan. Det visade sig att flera av dem var omöjliga att bygga utan ganska stora modifieringar. Undrar hur många som byggts egentligen av alla de som köpte ritningar. Teknikens Värld hade för några år sedan ett reportage om cykelbilen Phantom som man kunde köpa ritningar till från Hobbex. Efter noggranna undersökningar kom man fram till att den cykelbil som byggdes i reportaget var nog den första och enda byggda i Sverige, trots "tusentals ritingar sålda..." Trots satsning på ett riktig lättviktsbygge blev den ganska tung och krävde två pedalister. Men den blev frän!! Masonit går fö visst att använda om man behandlar den, eller kör med härdad masonit. Citerat från masonite.se: Oljehärdad board Specialskivan för extra hårt slitage och fuktiga miljöer Produktegenskaper Masonite Oljehärdad är en extra hård masoniteskiva vars höga slitstyrka och motstånd mot fukt blivit ytterligare förbättrad genom en total impregnering med ren tallolja (genom sänkning i oljebad - ej enbart ytbehandlad på en sida) Skivan härdas därefter i 155° C i 8-12 timmar. Behandligen ger skivan en yta som är extremt motståndskraftig mot slag, fukt och slitage. Användningsområden Skivan har ett brett användnings- område. Exempelvis som väggskiva i lantbruksbyggnader och ouppvärmda lokaler, enkel taktäckning och golvbeläggning, emballage, betongformar, slitskickt på lastflak, garageportar, ytterdörrar, fönsterbröstningar samt som underlag för laminat. Skivans mättade bruna färg, där träfibrerna framträder, ger ett tilltalande utseende i robusta miljöer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macigen Postad 30 mars, 2004 Share Postad 30 mars, 2004 Om det är dåligt väder så kan du alltid läsa serien Sture Stelben av Mats Källblad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 30 mars, 2004 Share Postad 30 mars, 2004 Om det är dåligt väder så kan du alltid läsa serien Sture Stelben av Mats Källblad. Det var en HÖJDARSERIE!! Tack Macigen. Jag har aldrig sett den förr!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.