Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Ska Nils sluta?

Rekommendera Poster

Just det VI ALLA borde väl få se minst EN - här - med stolt pappa tillsammans med undret?:-)))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har imponerats av det engagemang och tid Nils Holmlöv lagt på direktkontakt med oss här på forumet. Jag tror det är unikt för en redaktör på vilken tidning som helst. Han har dessutom hela tiden haft en sund öppenhet för kritik och spörsmål angående tidningen. Jag tror också detta är unikt i tidningsbranchen där protektionism och taggar utåt är det vanliga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha.......... Nils.......... jag uppskattar dig och ditt arbete som du har lagt ner på MW!! Detta betyder att nästa nummer blir ett SAMLARNUMMER!!!!

En annan har fyra tonåringar nuförtiden och det går inte att nog understryka att barnen går före ALLT, även Macdatorer!! ;) (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dottern har just börjat sova borta - hos en ok pojkvän

That's what she tells you...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lycka till i framtiden Nils, hoppas vi får se dig i andra sammanhang. Och hoppas du får en skön pappledighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill också tacka dig, Nils, för den tid du jobbat på Macworld. Tack! Du har gjort ett bra jobb! Lycka till med pappaledigheten, det är fantastiskt kul och jobbigt! Själv var jag hemma med små tvillingar i ett halvår, men jag hade gärna utökat den tiden med några år. Min hustru var "värre"; hon fick vara hemma ett och ett halvt år. (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för en bra tidning, å lycka till i framtiden!

Får man fråga vad som hägrar efter pappaledigheten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

96 skaffade jag min första Mac, samtidigt började jag läsa MW. Herregud Nils, när jag tänker efter så är du en del av mitt Macliv!

Men lycka till i din nya roll hemma med ungarna. Själv är jag hemma med fyra st! Dock ej pappa ledig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad hette den där tidningen som fanns i tabloidformat (kvällstidningsformat) på dåligt papper??? Var det MacPressen rent av???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vad hette den där tidningen som fanns i tabloidformat (kvällstidningsformat) på dåligt papper??? Var det MacPressen rent av???

De enda som jag kan komma på som ser ut så (är iofs alldeles för ung för att kunna alla) är Computer Sweden, eller den numera döda Dator Magazine (inte den nya altså..) kanske nån av dem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det fanns väl nån uppstickare som hette Macmagazine?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

MacPressen var väl i tabloidformat under den större delen av sitt liv, vill jag minnas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom lades ned 98 pga. för dålig försäljning eller något sådant. Den är nog den enda Mac-tidning som levererats med en CD, tro jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom lades ned 98 pga. för dålig försäljning eller något sådant. Den är nog den enda Mac-tidning som levererats med en CD, tro jag.

Nja. Svenska MacWorld hade faktiskt ett par spridda (minst två) nummer med CD-skivor för en del år sedan (tror att det var före Nils' tid som chef). Sedan har vi ju brittiska MacFormat och MacUser som hade CD med i varje nummer (vet inte status på dem idag). Det finns säkert fler exempel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fanns det inte en tidning som hette "PC & Mac" eller liknande? hade alltid roliga illustrationer på framsidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas bara att kvaliten på layouten inte blir lidande när Macpressens gamle redaktör tar över rodret. Macpressen var en layoutmässig katastrof med bilder tagna av reportrarna själva, fulla med färgstick... Macworld är fortfarande stilig, men det märks att besparingar drabbat även denna tidskrift.

Jag tycker det är viktigt. Apple är Lifestyle liksom Bang&Olufsen. Det är en av stöttepelarna i Apples koncept. Det måste återspeglas i tidskrifterna. Annars kommer folk även i framtiden att välja en prestandamässigt billigare PC istället för mac.

Naturligtvis har jag inte själv valt Macen för att den är mer estetisk, men jag tror att det finns en anledning till att folk inte köper lika många Skoda som man köper Wolksvagen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta var tråkigt. Jag förknippar Nils med ett seriöst och nyanserat föhållningssätt, långt bortom höhö-grabbarnas "Mac är bäst, PC suger!!!"-mentalitet. Dessutom är karln skrivkunnig vilket man inte kan säga om alla datorjournalister.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fanns det inte en tidning som hette "PC & Mac" eller liknande? hade alltid roliga illustrationer på framsidan.

Yes. Den blev MacMagazine för sådär en sju år sedan och lades ner efter ett tag på grund av sviktande läsarkrets. Tyvärr satsade man när Macen dök. Klonerna kom och Macen var utan framtid.... men tidningen var förmodligen det bästa i Macväg som lanserats för vanliga användare! De tom skickade med en CD!!! OOOOOOtroligt.... :blink: Inget ont om Nils o Co, men tidningarna riktar sig till lite olika kunder.... och eftersom MacMagazine inte finns så blir den bättre varenda gång man pratar om den..... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
Apple är Lifestyle liksom Bang&Olufsen. Det är en av stöttepelarna i Apples koncept. Det måste återspeglas i tidskrifterna. Annars kommer folk även i framtiden att välja en prestandamässigt billigare PC istället för mac.

Naturligtvis har jag inte själv valt Macen för att den är mer estetisk, men jag tror att det finns en anledning till att folk inte köper lika många Skoda som man köper Wolksvagen...

Satasar man på att vara billig lever man farligt för det kommer alltid någon som är billigare.... dessutom är det svårt att förena kvalite med lågt pris... Det räcker att windowsanvändare är vansinniga.... hehehe..... (w00t)

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack och lycka till Nils! Njut av sommaren och lek mycket med barnen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag minns när både MacMagazine och Macpressen sålde sina framsidor så att Apple kunde göra reklam på dem. MacWorld däremot gick inte med på erbjudanet, framsidan var ej till salu tydligen, bra tycker jag!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har lite problem idag med autoinloggningen här på MW (och IDG)... men det var inte det jag skulle skriva....

Vi glömmer bort att Valter var en väldigt duktig chefredaktör och jag tycker vi alla ska hälsa honom välkommen! Han var också aktiv i forumet på MacPressen, kanske inte lika mycket som Magnus var (eftersom det var Magnus "barn") så jag hoppas att Valter även kommer att vara aktiv här också, på samma sätt som Nils har varit.

När alla tackar Nils låter det som om han ska lägga sig ner och dö typ... men han ska ju bara vara pappaledig och jag hoppas och tror att vi lär se honom här på forumet också, fast nu som privatpersonen Nils. Det ska bli jättekul att debattera med honom och han faktiskt får säga vad han tycker utan att hålla igen och vara orolig över att han är "Mr Macworld" och också representerar tidningen.

Välkommen bland oss vanliga dödliga Nils! (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
När alla tackar Nils låter det som om han ska lägga sig ner och dö typ... men han ska ju bara vara pappaledig och jag hoppas och tror att vi lär se honom här på forumet också, fast nu som privatpersonen Nils. Det ska bli jättekul att debattera med honom och han faktiskt får säga vad han tycker utan att hålla igen och vara orolig över att han är "Mr Macworld" och också representerar tidningen.

Hallå! Man kanske tycker att det är synd att han försvinner när man nu har vant sig vid honom... ;):lol: Det är väl inte det samma som att han ska dö!? ^_^

Förresten: Nu kanske vi får veta SANNINGEN!!??! (w00t) (w00t) (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Do you want the truth? You can't handle the truth!!! (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för allt beröm och alla välgångsönskningar, de har verkligen värmt. Två frågor som förtjänar ett svar:

Kommer du att fortsätta skriva på forumen?

Jag har faktiskt inte bestämt mig riktigt ännu. Jag ska ta hand om Olle, 15 månader, och det tar ju rätt mycket tid ... sen är det ju viktigt att inte lägga sig i, både för Valter och resten av redaktionen, men även för mig. Jag kommer antagligen att skriva en del här, och en del artiklar, men i allt väsentligt är min tid på MacWorld över efter i dag.

Vad händer efter pappaledigheten?

Det är liksom det som är grejjen - jag vet inte. Och hade jag kvarstått som chefredaktör hade det varit väldigt svårt att tänka "fritt" på framtiden - men det kan jag nu.

och Qwerty, i senaste numret fanns det fem krönikor, plus min ledare - fast det är klart, de låg ju inte på sista sidan ... :devil:

Och med det blir jag vanlig medlem - tack för allt, det har varit kul.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...