Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska Nils sluta?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Fick läsa detta på 99.mac

Varför får vi inte läsa det här först :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Ja du.. rykten är allt bra roliga. Men det här såg ju ut att vara äkta.. "fått bekräftat" skulle man kanske inte skriva annars. :rolleyes:

 

Sant eller osant, det har i alla fall varit ett nöje att få läsa Nils ledare i MacWorld! Tycker det har varit ett bra jobb han gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils har gjort mycket bra för MacWorld.

Men stämmer det att han skaffat en knatte, så blir han/hon hans NewWorld ett tag framöver :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils har väl två knattar så vitt jag vet. En relativt nybakad och en som är några år.

 

Jag hoppas Nils kommer tillbaka från pappaledigheten (för pappaleding måste han ju få vara han också?!). Kul att Valter kommer tillbaka, om det så är för kortare eller längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh....... :blink: faattar inget....... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Jodå, det stämmer att jag ska sluta på MacWorld - fredag är min sista arbetsdag. Jag ska gå på pappaledighet med min yngste son som snart är 16 månader nu, efter pappaledigheten kommer jag att göra något annat. Det blir Valter Bengtsson som tar över, och det känns bra. Han har bra koll på branschen och är hungrig igen efter ett par år med andra projekt.

 

Att tajmingen blev som den blev är kanske inte så konstigt, och anledningen är inte heller så underlig - jag har varit på tidningen sen 1996, snart åtta år. Lång tid hur man än ser på det. Det var dags helt enkelt.

 

Jag kommer finnas kvar på redaktionen till på fredag då vi skickar nästa nummer till tryck. På måndag tillträder Valter Bengtsson officiellt som chefredaktör, och nånstans däremellan kommer jag även att byta från Root till Medlem här på forumen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Nils har varit bra. :) När jag läser macworld gör jag det med glädje för det är en bra tidning.

 

Jag tycker det är synd att 99macs inställning till Nils är så sur och rutten hela tiden...det kvittar vad han skriver så är det dåligt verkar det som! Allting handlar inte om minutfärska nyheter...med en tidning är det omöjligt!

Med tanke på att det är den enda mactidningen i Sverige så är det svårt att täcka allas behov inom samma omslag.

 

Hoppas Nils fortsätter skriva på forumet i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det stämmer att jag ska sluta på MacWorld - fredag är min sista arbetsdag.

Tråkigt att höra, men säkert ett bra beslut för dig personligen.

 

Lycka till med barnen!

 

/Bosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det stämmer att jag ska sluta på MacWorld - fredag är min sista arbetsdag. Jag ska gå på pappaledighet med min yngste son som snart är 16 månader nu, efter pappaledigheten kommer jag att göra något annat. Det blir Valter Bengtsson som tar över, och det känns bra. Han har bra koll på branschen och är hungrig igen efter ett par år med andra projekt.

 

Att tajmingen blev som den blev är kanske inte så konstigt, och anledningen är inte heller så underlig - jag har varit på tidningen sen 1996, snart åtta år. Lång tid hur man än ser på det. Det var dags helt enkelt.

 

Jag kommer finnas kvar på redaktionen till på fredag då vi skickar nästa nummer till tryck. På måndag tillträder Valter Bengtsson officiellt som chefredaktör, och nånstans däremellan kommer jag även att byta från Root till Medlem här på forumen.

Lycka till Nils och ha en skön pappledighet!

 

Jag har inte hållit med dig i alla lägen eller i alla olika satsningar under din tid på MW, men jag tycker att du slutar med flaggan i topp. Det var länge sedan MW och macworld.se höll den klassen den gör idag.

 

Du slutar verkligen på plus!

 

/chop

som själv går på pappaledigt efter påsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Tråkigt att du slutar Nils, men kul för dig att bli pappledig!

Vi är många som kommer sakna en av macSveriges stora profiler, vill jag lova. Nå, det kommer säkert snart airportkort även till Teutonia och Gesslein så du inte helt missar vad som händer i vår futtiga Macvärld.

 

:)

 

(Glöm nu inte att alltid ha minst tre (3) extra blöjor med dig.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då. Det var som attan.

Jag hoppas att du får en underbar tid med din son, nu när du blir pappaledig.

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidningen har blivit klart bättre, jag var nära att säga upp den för ett år sedan, men inte nu längre. "Suger" på den som kvällsläsning i väntan på nästa nummer.

Pappaledighet är en ynnest som ger omedelbar feedback. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Åhs
Jag tycker det är synd att 99macs inställning till Nils är så sur och rutten hela tiden...det kvittar vad han skriver så är det dåligt verkar det som!

Enskilda medlemmar på 99mac har inte gillat Macworld under Nils ledning, och har diskuterat ämnet ett flertal gånger på forumet. Skilj på medlemmar på forumet och 99mac:s ledning. För mig lät det som att vi som driver 99mac (administratörer, moderatorer och redaktörer) har en negativ inställning till Nils.

 

Själv tycker jag Nils har lyssnat på läsarna och gjort Macworld bätte och bättre och självklart är det dags att gå vidare någon gång. Jag hoppas jag får se honom även på 99mac i framtiden nu när han blir "fri" Mac-användare.

 

Lycka till och använd din Mac flitigt för att dokumentera vardag och fest under ledigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att du ska sluta Nils. Jag tycker som många andra här att du gjort ett gott jobb som Chefredaktör! Låter bra att tidningen kommer att fortsätta i trygga händer med Valter vid rodret. ;) Hoppas du hänger kvar i forumen även under pappa ledigheten! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är synd att 99macs inställning till Nils är så sur och rutten hela tiden...det kvittar vad han skriver så är det dåligt verkar det som!

Enskilda medlemmar på 99mac har inte gillat Macworld under Nils ledning, och har diskuterat ämnet ett flertal gånger på forumet. Skilj på medlemmar på forumet och 99mac:s ledning. För mig lät det som att vi som driver 99mac (administratörer, moderatorer och redaktörer) har en negativ inställning till Nils.

 

Vissa administratörer på 99an är uppenbarligen emot macworld som tidning och som forum. Det märks tydligt på språk och antydningar. Jag kanske låter tjatig men det är bara som jag känner.

 

det blir lite off det här.

 

Jag tycker 99mac är en bra sida men vissa där behöver en attitydförändring!

Jag tycker bara att Nils förtjänar lite respekt. Man gillar det man gillar o dissar det man inte gillar sån är ju verkligheten så jag ska nog vara tyst nu och sova...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker 99mac är en bra sida men vissa där behöver en attitydförändring!

99mac uppfyller ung precis varenda känd och okänd fördom som jag har och haft om mac-talibaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att du slutar Nils.. Jag känner dig inte men det lilla jag har sett av dig har gett mig ett positivt intryck. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att du ska sluta, Nils.

Jag tycker att du har varit lyhörd samtidigt som du ger ett kompetent intryck och har genom de egenskaperna lyckats riktigt bra med utvecklingen av MacWorld.

 

Lycka till med familjen och framtiden och jag hoppas du fortsätter vara aktiv på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att du slutar, Nils.

Själv tycker jag att tidningen blivit bättre under din ledning, även om jag inte har läst så många av honom som var innan dej.

 

Lycka till med barnen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket tråkigt minsann, förståeligt dock ... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils har lyckats med det få klara att göra inlägg som är rediga och bra. klarat av diverse knepiga situationer som uppstår när man i ord skall reda ut saker - allt från teknik till inlägg av lite eldfängd karraktär ... klok skribent på en sajt tycker jag. Det är det svårt att vara! Lycka till!

 

 

Att ha pappaledigt är för mig ett fint minne (att leva på) ...har varit det - tyvärr inte ett år - med båda våra barn. Det ä rinte utan att jag nu när jag läser att du skall ha ledigt Nils - att jag saknar den tiden enormt. Dottern har just börjat sova borta - hos en ok pojkvän - men snacka om hål i luften.... det saknas ngt! Hon var ju nyss en halvmeter iklädd snickarbrallor och jag var den enda i hela världen (skarvar lite)....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska gå på pappaledighet med min yngste son som snart är 16 månader nu

Tack för att du gett oss många bra år med en bra tidning!

 

Och grattis! Det BÄSTA man kan göra är att vara ledig med sina barn -- man inser att jobb och sånt egentligen är helt oviktigt när man börjar gå till öppna förskolan, sitter i sandlådan och bygger sandslott och kommer på hur roligt det är att gunga igen... :rolleyes:

 

Ta nu också tillfället i akt -- en DV-kamera, en digitalkamera, iMovie, iPhoto och .mac -- och vips: mor och farföräldrar, vänner och bekanta kommer att se till att dina besökssiffror skenar i höjden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer bara;

Tycker att du har gjort ett bra jobb på tidningen.

Den har blivit allt bättre

 

Men jag förstår dig helt och hållet.

Har varit pappaledig och skall vara det igen när vi får vårt fjärde barn till sommaren.

Det är ynnest att få dela hela dagar med sina barn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...