Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac


stig.f.b

Rekommendera Poster

Några frågor om Mac:

Går det att uppgradera moderkort eller proc. på någon Mac? Om nej, i så fall varför?

Hur gör man om något går sönder?

Skall jag undvika G4-G5?

Är det något jag bör tänka på vid köp av beg. iMac?

 

Tacksam för hjälp!

S.F.B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet. post-15957-1230306384_thumb.gif

 

Nej, processorn sitter fastlödd på moderkortet.

 

Nytt om du har råd.

G4 eller G5 om du har mindre pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garanti? En dator har ju egentligen bara en "beräknad" livslängd på 3 år, håller den längre bör väl det ses som en bonus. De flesta datorer gör ju faktiskt ändå det. tråkigt nog blir det en väldigt dyr historia att byta ut trasiga delar i en mac, så dyrt att det kan vara billigare att köpa ny dator.

 

Svaret på ifall det går att byta ut moderkort med mera är att det går, men det är bara det att du ska få tag på ett. Du lär bara kunna få tag på ett nytt "löst" moderkort på apples fabriker. Säljs ingen annan stans.

 

satsa ändå på nytt tycker jag! Du kommer inte att ångra dig när du skaffar mac. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det bör tilläggas att du ändå inte lär få tag på ett på apples fabriker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor om Mac:

Går det att uppgradera moderkort eller proc. på någon Mac? Om nej, i så fall varför?

Hur gör man om något går sönder?

Skall jag undvika G4-G5?

Är det något jag bör tänka på vid köp av beg. iMac?

 

Tacksam för hjälp!

S.F.B

 

I dagsläget skulle jag överhuvudtaget inte satsa på PPC utan köpa en Intelbaserad iMac.

Uppgraderingar förekommer inte därför att praktiskt taget allt sitter integrerat på moderkortet. Det lönar sig helt enkelt inte. Du kan byta hårddisk och installera mer minne men det är i princip allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...