Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trådlöst..


boevil

Rekommendera Poster

Är ganska nybliven ågare till trådlöst tangentbord o mus. (från Apple)

Tycker att både tangentbordet o musen slukar sina batterier ganska snabbt o undrar om man bör stänga av dem över natten/dagen då datorn inte används? (Första uppsättningen batterier gick åt på ca 2-3 veckor)

 

ps

Kan iof varit gamla/dåliga batterier också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste någonstans att Apples tangentbord och mus hade väldigt tilltagna funktioner för strömbesparing.. och att dom stänger av sig själva hela tiden för att spara ström. Testa med nya batterier.. Jag har en gammal trådlös logitech-mus, den används väldigt lite men den funkar fortfarande fast jag har haft den i över ett år och aldrig bytt batterier.

 

Hur är tangentbordet och musen annars? Har dom på/av-knappar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man kan stänga av dem.

 

(I instruktionsboken står att man bör stänga av om man t ex är på semester o inte använder datorn under lång tid.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man kan stänga av dem.

 

(I instruktionsboken står att man bör stänga av om man t ex är på semester o inte använder datorn under lång tid.)

Då är det nog ungefär så man ska göra då.. :)

 

En bra grej som jag har tänk skaffa är en liten 'batteri-laddare' för vanliga AA-batterier och dom mindre.. Det kanske kan vara en bra grej om man använder mycket batteri-prylar? :)

 

.. fast jag tycker nog du ska testa med en omgång nya och fräscha batterier först.. det kanske funkar i flera månader utan byte!? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på och testar "nya" (ikea- ) batterier, de slukas ganska fort också... men kanske berordet på att det just är ikea- batterier.

Jag har laddningsbara batterier, eg avsedda för min gamla, digitalkamera. Men jag tror inte att de passar så bra i ett trådlöst tangentbord.

Om jag förstår rätt finns det olika typer av batterier, de till kameran ska kunna avge hög effekt, men under en kort tid. Medan batterier till tangentbord o mus ska kunna avge kontinuerlig ganska låg effekt, under lång tid.

 

De laddningsbara batterierna som jag har laddar ur av sig självt om de får ligga ca en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fps, har du Bluetooth? Jeg ser for meg at disse bruker mer strøm enn andre trådløse enheter...?

Finnes det forresten noen gode blåtannmuser? Jeg vurderer å kjøpe en, men utvalget er så dårlig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fps, har du Bluetooth? Jeg ser for meg at disse bruker mer strøm enn andre trådløse enheter...?

Finnes det forresten noen gode blåtannmuser? Jeg vurderer å kjøpe en, men utvalget er så dårlig...

 

Jag har apples bluetooh.. finns det andra varianter av trådlösa tangentbord/mus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör inte bluetooth alls faktiskt.. Hade tänkt mig Apples mus och tangentbord som nästa dator-relaterade uppköp. :)

 

Logitech gör åtminstone en bluetooth-mus, MX900 tror jag den heter. Tror Microsoft har gjort några modeller också. Annars finns det ju en hel uppsättning med andra äldre trådlösa grejer.. Finns med infraröd överföring och med radio överföring. :)

 

Jag kan tänka mig att Bluetooth drar mer ström än äldre radio-prylar.. frågan är bara hur mycket. det verkar absurt om man ska behöva stänga av mus och tangentbord varje gång man lämnar datorn en stund .. Känns som om nya batterier borde räcka i någon månad minst annars vädrar jag flopp tyvärr .. :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört trådlöst mus och tangentbord under en månads tid, tror jag det är, dagligen på jobbet.

Har en bra bit över hälften av batterikapaciteten kvar, så det låter för mig som dåliga batterier.

 

Den enda gången jag stänger av är över helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...