Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

znarrrk...zzzzzzz


jimolp

Rekommendera Poster

Jag drömmer en hel del om nätterna :wacko:

Drömmer ni mycket eller faller ni bara ner i medvetslöshetens svarta slöja? (på nätterna då menar jag :o )

 

Jag kan berätta om en dröm jag hade för en tid sedan: Jag var jagad av gremlings, de där monstrena som är med i filmen. De var många och sprang lite fortare än jag. Det lustiga med drömmen var att jag var Peter Pan och om jag tänkte glada tankar så kunde jag flyga iväg!!! Jag sprang och sprang men inte kom det några glada tankar inte...när de hann ifatt mig så vaknar jag med ett leende på läpparna fast ändå lite rädd!!! (w00t) (w00t) (w00t)

 

Det låter säkert skitflummigt men nån här på forumet har säkert haft konstigare drömmar än jag.

Kanske finns det nån som är duktig på att analysera drömmar här?

 

Berätta om era drömmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar såva på nätterna. Eller så är det så att jag inte kommer ihåg om jag har drömmt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drömmer i princip enbart "verkliga" drömmar.

Det som händer skulle kunna hända på riktigt, men inte i samma ordning eller med samma lätthet, kanske, men ytterst sällan orealistiskt.

De gånger jag minns drömmar så kan jag alltid härleda nästan allt till saker som hänt mig eller saker jag hört/läst om under dagarna närmast före.

 

Jag är också tacksam för att jag nästan aldrig drömmer mardrömmar. Inte som jag vaknar av, åtminstone.

Tror inte det har hänt mer än 10-15 gånger i hela mitt liv.

 

Det stämmer också bra med teorin om att drömmar fungerar som ett sorts minnesfilter. När vi drömmer så sorteras onödiga minnen bort och bara de nyttiga lagras i långtidsminnet. I vissa fall sker också inlärning på samma sätt, genom att hjärnan upprepar saker man gjort tidigare och permanentar, eller övar in, viktig kunskap.

Det är anledningen till att vi drömmer tidigt under nattens sömn. Kroppen vet att drömmandet är väldigt viktigt för hjärnans funktion och prioriterar drömsömn före lättare sömn när kroppen repareras och återhämtar sig.

Om man har ett sömnunderskott, så drömmer man nästan hela natten igenom när man väl sover riktigt igen.

Först följande nätter återgår sömnrytmen till det normala.

 

Sen är det också så att ALLA drömmer när de sover. Skillnaden är bara att många inte minns drömmarna när de vaknar.

Dessutom så minns man bara den senaste drömmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar nästan aldrig komma ihåg mina drömmar.

Det kan hända att jag drömmer om realistiska saker som man tror har hänt.

Jag tycker det är tråkigt att vakna upp mitt i en dröm när tex klockradion börjar spela hög musik och man måste upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömmer...det gör man väl varje gång man sover(?), men att komma ihåg dom är inte så lätt. Kommer aldrig ihåg nån av mina drömmar, det är ytterst sällan jag har "drömt". Det är faktiskt lite tråkigt... :sorry: :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömmde en gång om att jag presis hade fått mitt körkort, så gissa om jag blev sur när min lillesysster kom och väckte mej. :devil::devil::devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he he, önskedröm eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömmer ni i gråskala eller i färg?

 

Jag minns att jag drömmer i färg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i natt drömde jag att hela himlen blev svart av fåglar. Och att de skulle anfalla mig när jag var på väg till jobbet...

(Jag har nog sett Alfred Hitchkocks Fåglarna, lite för ofta).

Och jag som har fobi för döda fåglar.

Usch! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina bilder du postade i den tråden!

Vem har inte drömt om det, segelbåtar sandstränder sol hav...prips blå (w00t) nej nej inte prips blå...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina bilder du postade i den tråden!

Vem har inte drömt om det, segelbåtar sandstränder sol hav...prips blå (w00t) nej nej inte prips blå...!

Prpps Blå? Nej tack. Jag vill ha en öl istället!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömmde att min sambos X komm och bjöd på Wirre.

Flaskans kork bestod av ett långt glasrör där den hemliga ingrediensen

fanns som gjorde wirren xtra god.

Hade somnat framför TV:n. Vaknade och sträckte mig efter wirren som var så god.

Där fanns inget glas, drömmen var så verklig sä smaken satt kvar i mummen. :o

 

:P (w00t) :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske borde besöka AA...he he (w00t)

 

Du drömmer med smaklökarna. Skumt att man kan känna smak i drömmar!!! Men allt är ju möjlig i drömmarnas land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...kan ni påverka era drömmar i olika inriktningar???

 

Jag tror att jag kan det.....men dte kanske är en dröm det med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du kan trolla bort det där monstret som ska äta dig till lunch eller att du kan välja vad du ska göra?

 

Knepigt det dära! Vad är en dröm och vad är egen vilja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Drömde en natt att jag var poliskommisarie på språng med min assistent. Skulle upp för en trappa och hindrades oavsiktligt av ett barn i 10 årsåldern. Började skälla på barnet att det hindrade tjänsteman i arbete. Det kom fram en uniformerad vakt och försvarade barnet. Då övergick jag att skälla på vakten att han inte tog sitt jobb på allvar. Hålla på att dalta med barn när man ska upprätthålla ordningen! Jag tyckte att det var en skam för en man med ett kall, att tumma så på plikten! Jag sa att om det bara var för pengar han uppbar sin uniform kunde han lika gärna samla tomburkar!! Vände på klacken och skyndade där ifrån på jakt efter nåt annat....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömmer ni i gråskala eller i färg?

 

Jag minns att jag drömmer i färg!

Jag drömmer i färg....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var som mest sönderstressad av jobb mm för ett par år sedan drömde jag konstant mardrömmar - vaknade ett par gånger varje natt, ofta skrikande. Jag blev jagad av hundar eller tigrar - eller gick vilse i gångarna under däck på ett sjunkande fartyg... :o

 

Sedan gick jag ner till deltid. :)

 

Annars tycker jag det är trevligt att komma ihåg drömmar - vilket jag ofta gör om jag får vakna lite lagom långsamt. (Lite si och så med en tvåårig dotter bredvid.)

 

Men jag måste också berätta om en av de skummaste drömmar jag haft. Jag bodde i en liten lägenhet, med loftsäng för att spara plats. Under sängen hade jag ett arbetsbord med dator etc.

Jag vaknade mitt i natten och fick en känsla av att jag inte var ensam. Lutade mig ut över sängkanten och tittade ner - och under sängen satte jag själv, vid datorn!

Det var en sådan skräckupplevelse att jag vaknade med ett ryck.

Efter att ha legat och hämtat mig, tänkte jag att jag iallafall måste titta under sängen för att försökra mig om att det varit en dröm, innan jag kunde somna om.

Så jag tittar ut över kanten - men bara för att konstatera att jag sitter där iallafall!

Jag vaknar igen - på riktigt den här gången. Och det tar ett bra tag innan jag hämtar mig tillräckligt för att våga titta över kanten igen..,. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tävlar i sportskytte. Innan stora tävlingar, brukar jag nästan alltid drömma om att allt går fel, precis innan tävlingen, tex att jag har glömt alla mina prylar hemma, att jag försover mig jättemycket, eller liknande. Själva tävlingsmomentet är sällan med i drömmen, så jag vet inte hur det gick, innan jag har genomfört tävlingen.

I de flesta fall, går det bra när jag har drömmt, och jag är ALLTID riktigt laddad inför tävlingen.

Går det riktigt bra sedan, blir man glad :):):):)

annars blir man inte lika glad :angry::(:angry::(:angry: . Sur och arg kan vara ett bättre uttryck, tror jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träffade en ängel (?) som lärde mig flyga, länge sedan nu och jag har tyvärr glömt hur man gör.

Minns dock att "strypbrickan" var rädsla :devil:

Det är en lång story men det var den mest maxade upplevelse jag någonsin varit med om...

inte enbart på grund av flygningen, den totala harmoni`n - miljön etc ...en pirrande känsla som började

i fötterna och sakta smög sig uppåt. :rolleyes: (nä`ru, kaffe å cigg var den starkaste yrseln)

 

Fjellis: Jag visste att jag egentligen sov (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En natt drömde jag att jag satt i ett flygplan. När flygplanet skulle starta, så märkte jag att min mobil var på. Och det gick inte att stänga av mobilen!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

I natt drömde jag om en drake som attackerade den stad där jag bor. Han brände ner alla hus och jag lyckades rädda mig för att jag hittade en lucka ner till en tunnel. Jag blev rädd och flyttade till en annan stad. Men draken följde efter och skulle precis börja attackera denna stad, (men då vaknar jag av att klockradion sätter igång).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...