Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

nätverk MAC <-> PC


eYebOk

Rekommendera Poster

tjabba på er!

 

Jag har ett fungerande nätverk mellan mac (osX, iBooK) och PC (XP). Då är min fråga, kan jag på något sätt ansluta till dem utdelade mapparna på min PC automatiskt. Det är lite tröttsamt att manuellt ansluta till varje mapp på min PC då jag kopplar in min MAC i nätverket.

 

är tacksam för all hjälp....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att göra alias av dem och lägga i StartupItems?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startupitems... det var något nytt för mig men jag stänger inte av min mac då jag tar den med mig samt startar inte om den då jag pluggar in den i nätverket igen... så jag är inte säker på att det hjälper mig... tack ändå!

 

På min PC kan man mappa en nätverksenhet, typ en alias. Så jag behöver inte göra en manuell anslutning till dem utdelade mapparna på min mac. Jag vill göra samma sak på macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startupitems... det var något nytt för mig men jag stänger inte av min mac då jag tar den med mig samt startar inte om den då jag pluggar in den i nätverket igen... så jag är inte säker på att det hjälper mig... tack ändå!

 

På min PC kan man mappa en nätverksenhet, typ en alias. Så jag behöver inte göra en manuell anslutning till dem utdelade mapparna på min mac. Jag vill göra samma sak på macen.

Gör ett alias då?

cmd alt nertryck sen drar du din mapp till skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar inte då jag får en ruta med dropdown funktion. Där väljer jag mapparna jag vill mappa. Mapparna lägger sig i sidofältet och på skrivbordet, så alias finns redan. Jag vill att alias inte försvinner då jag kopplar bort ibooken.

 

går det? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...