Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apples Flatskjermer...

Hooloovoo

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en PowerBook 12" og ha en 20" skjerm sammen med den. Er det noen som har erfaringer med dette? Er det praktisk?

Og hva er greia med Adapteret du må bruke til skjermen - jeg er blank på dette området...

Et alternativ ville vært å kjøpt en 20" iMac, men jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på iMacens skjerm og Apples 20".

I tillegg vet jeg at det finnes andre skjermprodusenter som også lager stilige skjermer. Hvordan er disse i forhold til Apple sine?

Håper på svar. (Og spør hvis dere ikke skjønner Norsken min :o)

Låter som en bra ide.... en bärbar att ta med eller arbeta med tillsammans med 20 tummaren... allt i ett!!

Jag har en arbetskompis som har en PW att ta med och på kontoret till sin LaCie skärm... fungerar utnärkt ser jag.

..Et alternativ ville vært å kjøpt en 20" iMac, men jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på iMacens skjerm og Apples 20"..

Det är samma skärm!

Formac har annars ett alternativ, Gallery 2010 - 20.1" TFT. Bättre prissatt än Apples motsvarande skärm, bättre kontrast, men tyvärr inte i Widescreen-format.

solutions_gallery2010_09.jpg

Formac

Finns på Macoteket

Jag har widescreenskärmen på kontoret och en 21 tummare, vanlig, hemma och saknar widescreen skärmen varje dag i hemmet....

..Et alternativ ville vært å kjøpt en 20" iMac, men jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på iMacens skjerm og Apples 20"..

Det är samma skärm!

Er du sikker? Jeg vet at PowerBook 17" har samme skjerm som iMac 17", men jeg tviler på at iMac 20" har samme skjerm som Pro-skjermen. Pro-skjermen koster jo 12000,- NOK, og har 170-grader synsvinkel alle veier, og har masse sertifikater og godkjennelser. Det kan da ikke være samme?

Jeg vurderer å kjøpe en PowerBook 12" og ha en 20" skjerm sammen med den. Er det noen som har erfaringer med dette? Er det praktisk?

Og hva er greia med Adapteret du må bruke til

Jag installerade exakt denna lösning till mina föräldrar i julas. De är extremt nöjda!

Mellan din PowerBook och Appleskärmen behöver du en DVI-till-ADC adapter:

http://www.apple.com/displays/adapter.html

PowerBooken har mini-DVI, men när man köper den följer det med en miniDVI-till-DVI-adapter.

Apples 20"-skärm är inte bilig, men extermt snygg tillsammans med de andra Apple-prylarna på skrivbordet. Widescreen är också riktigt bra att ha, så fort man jobbar med program som har verktygsboxar och liknande. Kvalitetsmässigt tycker jag Apple-skrämarna ger ett gott intryck.

Det høres bra ut. :o) Følger ADC-adapteret med når man kjøper skjermen?

Jeg tror jeg kommer til å gå for Apple sine skjermer, både på grunn av design og kvalitet. Jeg har tenkt å vente med å kjøpe ny PowerBook og skjerm til etter sommeren, jeg må tjene pengene først... Men nå går det rykter om at Apple kommer til å oppdatere skjermlinjen sin i løpet av svært kort tid, og da kommer nok Apple sine skjermer til å komme på nivå med Formac sine når det gjelder kontrast og slikt.

Da tror jeg jeg kommer til å gå for en Apple-skjerm 20" med den nye brushed steel-looken og en PowerBook 12" G5. Så er det bare å begynne å spare og vente på G5-Bookene...

Takk for hjelp og svar!

Det høres bra ut. :o) Følger ADC-adapteret med når man kjøper skjermen?

Den följer inte med, tyvärr.

895 kr + moms på Macoteket.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...