Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Startljudet är en klassiker!


pixeln

Rekommendera Poster

Jag lyckas inte hitta var! (10.3.3)

Det är iofs trevligt att låta grannskapet förstå att man är lite speciell men ibland vill man köra igång lite i smyg! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt in en högtalarplugg i högtalaruttaget.

Nu vet jag inte vad du har för dator förstås, men är det en stationär, så är det ju en variant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En imac (globe) som har externa högtalare som bekant. Men det är lite IKEA lösning tycker jag att "plugga igen" utgången, eller snarare dra ut högtalarsladden varje gång jag startar. Nu minns jag inte om det gick att stänga av i 9:an. Men Apple vill nog att alla ska höra i alla lägen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja här på min g4a funkar det att sänka ljudet helt och hållet innan man stänger av osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F3 muteknappen?

Ja det är ju det naturliga, men det funkar inte här! Då är det den vägen man får gå (när det fungerar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom har man ofta ljudet på när man har datorn igång och kommer inte ihåg att stänga av ljudet varje gång man avslutar. Speciellt om det är flera personer som använder datorn (familj med krävande ljudintressen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F3 muteknappen?

Ja det är ju det naturliga, men det funkar inte här! Då är det den vägen man får gå (när det fungerar)

thevil postade nåt litet script man kunde köra vid reboot/shutdown (var nån logout hook och loginhook) jag ska se om jag kan hitta det vet inte hurvida det funkar i Panther men i jaggan funkade de.

 

 

edit:

Här är thevils tips:

http://www.macosxhints.com/article.php?sto...031005165919533

 

Samt en pref pane som sägs göra jobbet också:

http://www.macosxhints.com/article.php?sto...031220154651763

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt ljud försvann när jag uppdaterade till 10.28 och har gett sig till känna någon enstaka gång man saknar det nästan :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste någonstans att man kan hålla ner mute-knappen medan man startar upp och då ska ljudet vara tyst även för uppstart. Har dock inte provat det själv så jag kan inte svära på om det fungerar. Värt att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...