Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HOTMAIL har fått fnatt


Sonore

Rekommendera Poster

Är ni fler som råkat ut för Hotmail-fnatt? :angry:

 

Jag abonnerar på 10 MB plats för Hotmail, rensade just undan så att jag kom ner i 5167 kB använt utrymme. Då rusar plötsligt Hotmailmätarskalan upp i max för använt utrymme till 10 MB och anger -0,5MB, dvs. att jag använder 0,5 MB mer än min plats medger samtidigt som det är utskrivet att jag bara använder 5167 kB av disponibla 10 MB. Hjälpfunktionen är spärrad och hindrar mig ifrån att maila till Hotmailsupporten, att sända vanliga mail eller spara utkast är också spärrat. Årsabonnemanget betalade jag i höstas så det kan ju knappast vara det som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför betala för det? när du kan få mycke mer hos spymac gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

 

Men efter att i fem år ha spritt ut min hotmailadress till några hundra yrkeskontakter i Europa och USA är det för ogynnsamt att byta mailadress. Men det är klart att om jag vetat för några år sedan vad jag vet nu hade jag förstås inte lagt mitt liv i Microsofts händer. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför betala för det? när du kan få mycke mer hos spymac gratis!

Men om det nu är så att Hotmail har avlidit:

Spymac verkar ju fint med 25 MB gratis plats för mailen. Vem står bakom Spymac, har det funnits länge? Det är ju bra om den mailadress man lämnar ut kan stå sig i framtiden också.

Vilka alternativ finns överhuvudtaget förutsatt att man föredrar att ha sina mail liggande på mailföretagets server istället för på sin egen dator?

Tar tacksamt emot alla tips.

(Jag börjar komma till insikt om att det kanske ändå skulle kunna vara möjligt att leva utan Microsoft, även om det säkert kommer att kännas ängsligt att ta sina första stapplande steg utan att hålla Bill Gates i handen) :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill ha en bra och pålitlig tjänst så ska man ju ta en betaltjänst.

Gratistjänster är ju alltid bra, men de verkar ha problem som betaltjänster inte har och så har de allötid lite utrymme. Och så får man ju vad man betalar för.

 

Själv använder jag dock home.se som är en gratistjänst, men så har jag ju inte 100 kontakter, utan bara några få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...