Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fick håret avklippt av kollega


StoreBror

Rekommendera Poster

http://www.expressen.se/index.jsp?a=117534

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,450711,00.html

 

 

Är hans hår värt 159 000 kr tycker ni?

 

Personligen vet jag inget fulare än killar med så där långt hår ;)

Och tänk vad schampo han måste göra av med varje månad :blink:

 

Hon kanske tom. sparat pengar åt honom genom sitt lilla tilltag :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.expressen.se/index.jsp?a=117534

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,450711,00.html

 

 

Är hans hår värt 159 000 kr tycker ni?

 

Personligen vet jag inget fulare än killar med så där långt hår ;)

Och tänk vad schampo han måste göra av med varje månad  :blink:

 

Hon kanske tom. sparat pengar åt honom genom sitt lilla tilltag  :lol:

Fast saken är väl den att inte går jag och slår sönder en ful bil bara för att jag stör mig på den och att ägaren ev kan spara pengar på att köpa en ny :D

 

Klart han ska ha skadestånd ett rejält sådant så folk lär sig att man inte går lös på andra medmänniskor hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nej det är klart :lol:

 

Men 160 laxar är lite väl mycket ändå. :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nej det är klart  :lol:

 

Men 160 laxar är lite väl mycket ändå.  :angel:

Ähh bara o ta i ännu mer det ska svida rejält i plånboken ju :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hans hår värt 159 000 kr tycker ni?

Pengarna är väl oviktiga, tjejen skulle ju behöva vård.

Frågan är vad som skulle sägas om det var tvärt om, att en kille klippt av en kvinlig kollegas hår - då skulle nog diskussionen vara annorlunda.

Det är ju bara sorgsamt att utseenden ska vara ett så käsligt ämne att folk reagerar på det här sättet, men samma sak i mindre skala diskuteras ju jämt, fula strumpor, fet röv, fult hår eller billiga byxor - alltid finns det något folk kan lägga tid och ork på att reta sig på.

/Errol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejen ska inte ha vård, hon var ju rätt cool. Lite konstnärligt gjort nästan. Men hon måste absolut stå för det. Kränker man folk på det sättet måste man helt enkelt stå till svars för det. Att göra sånt som man bara tänker på, fantiserar om, tycker jag gott man kan göra då och då.

Jag tycker ändå det var coolt gjort, och jag hoppas hon inte ångrar sig (mer än att hon inte kommer ha råd till skadeståndet då, men bortsett från det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten.. lite synd om honom att han sätter så mycket av sig själv och sin identitet i sitt hår.. tänk om han börjar bli skallig.. vad ska han ta sig till då?

.. det är ingen tvekan om att han har rätten på sin sida dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bra betalt Med tanke på arbetsskador och vad som döms när det gäller brottsoffer.

 

En ( sommargranne ) som var mitt i ett postrån där rånaren stal hennes bil och sköt ihjäl en person som stod intill henne blev erbjuden 14.000:-

för sveda och värk. !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade långt hår en gång. Jag gick till den billigaste frisören i stan...100kronor 1995.

Jag sade till honom att jag ville tunna ut mitt hår lite (jag har väldigt tjockt hår) för det var ju sommar o allt.

Han kunde knappt ingen svenska och tjötade hela tiden om att jag skulle bli kristen om jag inte var det!?!?!

Blev distraherad och lyssnade på hans babbel...under tiden hade han tagit fram en rakapparat och rakat bort precis allt hår ganska långt upp på huvet... Jag upptäckte det först när han hade gjort hela första halvan. Jag blev illröd i ansiktet och lät han göra lika dant på andra sidan. När han var klar så hade jag enbart kvar mitt långa hår längst upp på skallen som hängde ner över mina kala sidor... Punkfrisyr kallas det också...!

 

Jag blev förbannad och frågade varför. Han sa "modernt hår nu fint fint tjejer kollar på dig nu bla bla tror du på gud"

Han kunde knappt svenska.

 

Han hade väl en skruv lös så jag gick därifrån... inte kul när man var 15 år gammal... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Jag minns när du hade långt hår... :D

Hängde du inte upp håret på väggen efter klippningen?

 

//Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har håret sparat i en påse!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så får man bara inte göra! Låt henne stå till svars för det tilltag hon gjort - ordentligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Svenskt rättsväsende borde iställer koncentrera sig på att lägga ner sina resurser på ngt viktigare än en långhårig kille...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...vad skulle han göra då? Om han anser hon gjort fel..??? Klippt til henne? Då hade han åkt dit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..vad skulle han göra då? Om han anser hon gjort fel..??? Klippt til henne? Då hade han åkt dit!

 

Ja, vaddårå? Hon klippte ju till honom ;)

 

 

Humor på hög nivå (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003
...vad skulle han göra då? Om han anser hon gjort fel..??? Klippt til henne? Då hade han åkt dit!

Han kanske skulle gå vidare i sitt till synes korthåriga liv istället. Vad är en bit hår värt igentligen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nej det är klart  :lol:

 

Men 160 laxar är lite väl mycket ändå.  :angel:

Skadeståndet var nog inte högt i relation till om någon olovandes skulle klippa av håret på E-type. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv haft långt hår med flit - vilja och val-... inte skulle jag vilja att ngn klippte av det då!

 

Vår dotter har långt hår - - eller gjorde vår son helt kal däruppe och måkade en symbol på slaööen - inte skulle jag vilja att ngn kliptte av det på skoj... det handlar om personlig intigritet.

 

Vem av er därute skulle vilja att ngn gjorde ngt - vad som - med er eller era saker - eller närståenden... vad som hur som... målade om - hade sönder - skade - klippte mot sin vilja osv????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När inte ens ens eget hår (trots allt en kroppsdel - ägandet kan inte ifrågasättas) går fritt från fyllskallar utan stolthet och värdighet utrustade med sax...då har förfallet gått långt. Det handlar ju inte om hår...det handlar om en människas integritet. Jag anser att kränkningen är värd minst 1 miljon i skadestånd. Utan tvekan.

 

Ärekränkning: 100 000 - 2 millar.

 

Misshandel: 1-2 millar.

 

Grov misshandel: 5-10 millar.

 

Våldtäkt: 10-50 millar.

 

osv...

 

Detta är min syn på människan i förhållande till pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än hålla med.

Om hon stördes så av frisyren så kunde hon väl ha sagt det till honom och nöjt sig med det?

Eller bara gått därifrån...

 

Man vet ju aldrig vad det kan få för konsekvenser när man gör så mot nån annan.

Ett extremfall skulle vara att personen som blir klippt har ett jobb där håret måste vara på ett visst sätt.

Jag gissar att en hel del skådespelare har kontrakt som säger att de inte får förändra utseendet radikalt.

Att då gå från kanske halvmeterlångt hår till någon centimeter, skulle nog klassas som radikalt... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag står på den nu korthåriga killens sida. Det handlar om integritet. Man kan inte gå lös på någons hår med en sax bara för att det råkar vara störande. Jag tycker att han ska ha skadestånd; dock vet jag inte hur mycket det är värt.

 

PS. Kvinnan är puckad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att någon kunde göra sådär med mig. Jag ser hemsk ut i håret men orkar bara inte gå till en frisör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här börjar likna det som händer i amerika. Man kan bli stämd på vad som hällst!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärekränkning: 100 000 - 2 millar.

 

Misshandel: 1-2 millar.

 

Grov misshandel: 5-10 millar.

 

Våldtäkt: 10-50 millar.

 

osv...

 

Detta är min syn på människan i förhållande till pengar.

 

Ja, det var ju en realistisk kalkyl. Skulle i 9999/10000 sluta med att förrövaren blev skuldsatt för resten av sitt liv. För en jävla frisyrs skull. Förlåt, skatbo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...