Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorn startade själv helt plötsligt?


knugge

Rekommendera Poster

Något mycket märkligt hände i morse. Datorn försatte sig ur vila, helt av sig själv. När jag sedan gick till arbetsrummet och försökte få den i vila igen så lyckas detta inte. Först försätts den i vila i någon sekund men bara för att starta upp direkt igen. Jag provade att starta om den men det har inte hjälpt. Systemet är 10.3.3 och jag har aldrig upplevt något liknande. Jag har heller inte installerat något, den senaste veckan och så sent som för en vecka sedan körde jag repair permissions.

 

Är det någon som har något tips som kan hjälpa mig lösa det här problemet?

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in och kolla i Systeminställningar så att du står på "rätt" startskiva, så att den inte står på Nätverksstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt mig också. När solen lyser in på den optiska musen. Så kan det hända roliga saker.

 

Vibrationer när hunden jagar katten kan ibland starta datorn också:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske behöver byta det lilla batteriet som backar upp saker och ting... när det börjar ta slut kan sådana saker hända....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

En liknande sak hände med en Cube jag hade stående i sovrummet. Snacka om effekt när datorn startade av sig själv klockan 03.30 med en ljudligt "Boinng"... Jag satt upp i sängen med en rätt häftig puls...

Om den strulande datorn är en Cube är det troligen startknappen som spökar och bör bytas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren, jag får undersöka vidare. Nu verkar det som om problemet självhjälpt sig. Vi får se hur det utvecklar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla även under Systeminställningar / Skrivare och fax / Fax / Att Ta emot fax på den här datorn inte är ibockad.

Ställer ibland till det när det gäller vila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ännu en felkälla, men den brukar man upptäcka rätt snart efter installationen av X.

Starta Quicktime, gå in under inställningar>Spelarinställningar och kontrollera att Visa "Hot Picks"-filmen är urkryssat.

Är den ikryssad kan du få det symptomet du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...