it04-22 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Hur gör jag för att arrangera upp fönster bredvid varandra som motsvarar "sida vid sida" och "ovanför och under" i windows? Om jag exempelvis vill överblicka flera koddokument då jag programmerar eller ha ett brev uppe i MAIL samtidigt som jag svarar på brevet... Finns många tillfällen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tema Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Det är väl bara att placera dem. Nästa gång du använder samma program hamnar fönstrena oftast på samma plats som sist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
it04-22 Posted December 19, 2008 Author Share Posted December 19, 2008 hm okej. Jag ska sitta och dra det manuellt alltså? I många fall imponerar mac os x enormt på mig men på vissa ställen känns det som stenåldern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Menar du på skrivbordet? "Högerklicka" på skrivbordet och klicka på "arrange" eller "snap back" eller nåt sånt (sitter på jobbet och har glömt vad det heter) det arrangeras i alla fall ikoner på skrivbordet så det blir "snyggt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Menar du på skrivbordet? "Högerklicka" på skrivbordet och klicka på "arrange" eller "snap back" eller nåt sånt (sitter på jobbet och har glömt vad det heter) det arrangeras i alla fall ikoner på skrivbordet så det blir "snyggt" Nu var det ju tal om fönster och inte ikoner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 tänkte väl att jag inte skulle kunna hjälpa efter 6 dagar i mac världen (lol) Sorry... jag återgår till manualen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsbyn Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 hm okej. Jag ska sitta och dra det manuellt alltså? I många fall imponerar mac os x enormt på mig men på vissa ställen känns det som stenåldern. Och hur gör man detta på en PC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tatari Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Och hur gör man detta på en PC? Så: Link to comment Share on other sites More sharing options...
banana Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Tyckte detta var viktigt på pc:n också! men använder expose till det nu, inte riktigt samma sak, men funkar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
it04-22 Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 Edsbyn, förstod du vad Tatari menade? I windows så högerklickar man på aktivitetsfältet och väljer "sida vid sida..." eller "över och under..." så hamnar alla fönster i prydlig ordning. Perfekt när man ska exempelvis besvara ett mail i outlook och vill ha brevet bredvid sig då man besvarar det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.