Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Arrangera fönster


it04-22

Rekommendera Poster

Hur gör jag för att arrangera upp fönster bredvid varandra som motsvarar "sida vid sida" och "ovanför och under" i windows? Om jag exempelvis vill överblicka flera koddokument då jag programmerar eller ha ett brev uppe i MAIL samtidigt som jag svarar på brevet... Finns många tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm okej. Jag ska sitta och dra det manuellt alltså? I många fall imponerar mac os x enormt på mig men på vissa ställen känns det som stenåldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du på skrivbordet?

 

"Högerklicka" på skrivbordet och klicka på "arrange" eller "snap back" eller nåt sånt (sitter på jobbet

och har glömt vad det heter) det arrangeras i alla fall ikoner på skrivbordet så det blir "snyggt" :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du på skrivbordet?

 

"Högerklicka" på skrivbordet och klicka på "arrange" eller "snap back" eller nåt sånt (sitter på jobbet

och har glömt vad det heter) det arrangeras i alla fall ikoner på skrivbordet så det blir "snyggt" :ThumbsUp:

Nu var det ju tal om fönster och inte ikoner ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm okej. Jag ska sitta och dra det manuellt alltså? I många fall imponerar mac os x enormt på mig men på vissa ställen känns det som stenåldern.

Och hur gör man detta på en PC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edsbyn, förstod du vad Tatari menade?

I windows så högerklickar man på aktivitetsfältet och väljer "sida vid sida..." eller "över och under..." så hamnar alla fönster i prydlig ordning. Perfekt när man ska exempelvis besvara ett mail i outlook och vill ha brevet bredvid sig då man besvarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...