Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Affärsmässig" mobiltelefon


Sportbåtsroddarn

Rekommendera Poster

Sportbåtsroddarn

Skall snart ersätta min gamla K750i och behöver råd. - Är less på ericsons användargränssnitt och grafiska utformning. Avrådd från att köpa iPhone. Rekommenderad Nokia E71 av PCanvändare, men känner mig mer än osäker på funktionaliteten i kombination med min gamla välfungerande iBook G4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Hej!

vet inte hur E71 fungerar med Mac men den telefonen verkar riktigt bra.

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E71 är den bästa business telefonen. Den är inte lika kul som Iphone dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokia E71 eller någon Blackberry är klockrena som företagstelefoner. Men förstår inte helt varför man ska välja bort iphone som har en av de bästa mailklienter jag använt bl.a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han lagt tråden i iPhone-forumet så har han väl inte valt bort iPhone helt.

Jag trodde nästan han ville bli övertalad att köpa en :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklare gränssnitt hittar du ingenstans än hos Iphone. Jag skulle säga att Iphonen har allt. Det enda jag saknar är redigering av Word och Excel.

 

E71 är annars ett riktigt bra alternativ. Nuförtiden så har även de stora (Nokia, SE) förstått att inte alla kör PC och även byggt egna plugins till Isync.

 

För E71 hittar du dessa här: http://dl.free.fr/kQo3O8aAO/Nokia-E71.phoneplugin.zip

 

PS. detta fungerar fint i leoparden iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E71 är faktiskt en av de bästa jobb-mobilerna jag haft nöjet att ha i jobbet. Den är otroligt snabb i menyer och har dessutom fantastiskt bra standby-tid. Nokias egna exchange-synkare funkar otroligt fint med tids-ställd hög och lågtrafik. Tangentbordet är riktigt bra att skriva på trots små tangenter. Den är dessutom riktigt bra form- och storleksmässigt. Att den sedan ligger strax över 3000 gör att den är svår att stå emot.

Håller dock på att utvärdera iPhonen som jobb-mobil. Har en privat men i jobbet tycker jag att den har aningen kort batteritid, har inte hittat hur man ställer in tidsstyrd exchange-synk (hög/lågtid). Skärmen tenderar att repas väldigt lätt dessutom. Sedan är man ju knuten till iTunes vilket inte känns helt okej i företagsmiljö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall snart ersätta min gamla K750i och behöver råd. - Är less på ericsons användargränssnitt och grafiska utformning. Avrådd från att köpa iPhone. Rekommenderad Nokia E71 av PCanvändare, men känner mig mer än osäker på funktionaliteten i kombination med min gamla välfungerande iBook G4.

 

...så varför lägger du den i iPhoneforumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske vill ha argument för iphone?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bara för att en person avråder honom så innebär ju inte det att han räknar bort den till 100%. Dels hade han nog inte skrivit här då och dels hade han nog snarare skrivit något i stil med att iPhone inte är aktuellt. Vi ger honom argument till varför den är minst lika bra som en E71 nu istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bara för att en person avråder honom så innebär ju inte det att han räknar bort den till 100%. Dels hade han nog inte skrivit här då och dels hade han nog snarare skrivit något i stil med att iPhone inte är aktuellt. Vi ger honom argument till varför den är minst lika bra som en E71 nu istället ;)

 

Blir nog svårt, iPhone är mer en nöjesmobil än enterprise :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför egentligen?!

* Har Exchange-stöd

* Suverän Mail-klient

* Snabbare att skriva på än fysiska qwerty på mobiler, enligt mig.

* Finns apps för både .doc och .xls. Fler är på väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowmove!

 

Jag ska köpa ny mobil men är absolut beroende av att ha tillgång till redigerbara (inget avancerat) document i wordformat. Har letat och letat men hittar inga applikationer till Iphone vilket varit mitt förstaval. Lutar nu istället mot HTC touch HD vilket är synd då jag nyligen konverterat till mac i hemmet.

 

Vilka applikationer avser du? Snälla övertyga mig!

 

Tjamo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför egentligen?!

* Har Exchange-stöd

* Suverän Mail-klient

* Snabbare att skriva på än fysiska qwerty på mobiler, enligt mig.

* Finns apps för både .doc och .xls. Fler är på väg.

 

Exchangestädet är väl inte helt utbyggt än?

 

 

Slowmove!

 

Jag ska köpa ny mobil men är absolut beroende av att ha tillgång till redigerbara (inget avancerat) document i wordformat. Har letat och letat men hittar inga applikationer till Iphone vilket varit mitt förstaval. Lutar nu istället mot HTC touch HD vilket är synd då jag nyligen konverterat till mac i hemmet.

 

Vilka applikationer avser du? Snälla övertyga mig!

 

Tjamo

 

http://appshopper.com/business/documents

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalenderinbjudningar t.ex saknar jag i iPhonen. Exchangestödet är inte riktigt fullt utbyggt verkar det som. Därför kör jag E71.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalenderinbjudningar t.ex saknar jag i iPhonen. Exchangestödet är inte riktigt fullt utbyggt verkar det som. Därför kör jag E71.

 

Man kan inte skicka tyvärr, däremot tacka ja och nej till de man får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...