it04-22 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Jag har hamnat i ett litet moment 22. Förmodligen för att jag är ny på Mac. Jag laddar hem programmet smultron från sourceforge och det hamnar på skrivbordet. Jag kopierar det sedan till mappen program och vill sedan ta bort ikonen från skrivbordet men det går inte. Eller det går men då raderas programmet från datorn helt. Det verkar ju som att jag bara får en länk till programmet i program-mappen. Hur gör jag för att flytta hela programmet så att säga? Vill bara inte ha ikonen kvar på skrivbordet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsbyn Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 iställer för att högerklicka och kopiera kan du bara dra den till mappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
friend Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 iställer för att högerklicka och kopiera kan du bara dra den till mappen Och inte bara kan, utan ska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
it04-22 Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 Tack! Då gick det ju utmärkt. Men borde inte kommandot "klipp ut" vara samma sak samma sak som att dra ett objekt? Jag tolkade det så, var väll därför jag misslyckades. Tack igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Tack! Då gick det ju utmärkt. Men borde inte kommandot "klipp ut" vara samma sak samma sak som att dra ett objekt? Jag tolkade det så, var väll därför jag misslyckades. Tack igen. nej. det är inte samma sak. klipp ut fungerar endast för innehåll i filer. läs gärna vidare i de en miljard foruminläggen om funktionen klipp ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.