Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

counterstrike


sim

Rekommendera Poster

Hej

 

Mina systerbarn är CS nördar, jag brukar titta på (med stor avund) av deras färdigheter att

skjuta sönder allt som rör sig från alla delar av världen (verkar mest vara japaner & fransoser)

i de servar de huserar vid, men jag har inte fått igång det på min powerbook (gick inge vidare under VirtualPC me w2k), har RTFM:at men inte riktigt greppat läget.

 

Nån som har några fungerande tips (som inte inkluderar M$ winblows) hur man sätter upp det på en mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Däremot finns det en variant av det till Mac. Modden heter True Combat, vilket är en modd på Quake motorn. Dessutom bra mycket bättre än CS som börjar bli lite uråldrigt.

www.truecombat.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju moddar till Ghost Recon också så man kan lira "de dust" banorna ;) men tja jag tyckte inte de va nåt kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virtual PC stöder inte grafikacceleration. Alltså, den emulerar inget grafikkort (om jag har fattat rätt). Alltså kan man inte köra program och spel som använder grafikkort.

Därför funkar inte CS i VPC.

 

Och om ett program eller spel inte är ett Mac-program, så kommer det inte gå att köra på Mac (om man inte kan använda Virtual PC).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...