Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Eye TV DTT för USB

larslucidor

Recommended Posts

Jag har just köpt EYE TV USB-stick på Apple Store - lyckas inte få den att lira. Elegato mjukvaran säger att min MacBook Pro som bara är 15 månader inte har USB 2.0. (Se dump)

Hur kan detta komma sig? Jag uppdaterade mjukvaran till EyeTV till senaste 3.0.4, har OSX Tiger senaste version.

Någon?

/Lars

post-4464-1229535229.png

Har du testat alla (båda?) portarna? Och det är inte så att du har en usb-hubb mellan?

Har testat båda portarna, och ingen hub. Bara direkt mot datorn.

När man kör inställningguiden i mjukvaran stannar den i läget där den väntar på inkommande signal från Usb-stick. Ingen signal=kan inte ortsätta guiden. Ibland visas den underliga dialogrutan om usb 1.1

Finns ingen Intelmac som har en USB1.1-port

Men visst har det väl varit snack om att portarna hade olika spänning?

A_bite_of_the_apple
Men visst har det väl varit snack om att portarna hade olika spänning?

Hmm...möjligt. 1.1 är det iaf inte. Tyvärr har jag ingen lösning på ditt problem :(

Hmm...testar att installera om EyeTV, den verkar lite skum. Har lagt en fråga på deras forum, men svar lär väl dröja. Återkommer.

Testade att installera på en intel MacBook med Leopard. Samma resultat - börjar tro att jag fått en felaktig EyeTV stick...

• 2 weeks later...

Uppdatering: Fick lite support från tillverkaren Elgato: "...nollställ PRAM, testa utan andra USB-tillbehör..." vilket inte hjälpte. Kunde emellertid konstatera att EyeTV-sticket ibland tycktes få kontakt några sekunder, något verkar glappt i själva USB-anslutningen på sticket.

Kotaktade Apple Store som direkt tar tillbaka varan och skickar en ny. Bra service! Spänningen stiger...

Japp - det visade sig att jag fått en felaktig USB-stick. Den nya som kom fungerar som avsett, utan konstiga dialogrutor. Kul tillbehör! Särskilt att kunna se om vissa delar av en TV-sändning i "realtid", dvs medan programmet rullar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...