Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min iPhone 3G är fruktansvärt seg

magsta

Recommended Posts

jag upplever min iphone som väldigt seg nu sen senaste uppdateringen.

jag har knappt instalerat någonting på den och jag har knapt fyllt halva utrymmet.

kan telefonen bli väldigt seg om man instalerar för mycket "jöll" på den. olika småprogram som backrounder å sånt som gör telefonen lite smidigare. den är så troligt seg av sig. skicka sms tar otrolig tid tex. och när man trycker på låsknappen så tar det typ1-2 sekunder innan klicket kommer och telefonen blir låst.

någon som har någon ide? har ett nytt tema på den som är snyggt. men det ska väll inte kunna sega ner något?

Backgrounder segar absolut ner eftersom program då körs i bakgrunden.

Finns ganska mycket i Cydia som kan göra din telefon bra mycket segare.

Att starta om den ibland hjälper väl också då den rensar ram-minnes-tjosan eller nåt.

Håll inne sömn-knappen till den röda stäng-av-glidaren uppenbarar sig.

jag använder typ backgrounder enbart till att köra msn i bakgrunden å de har ja typ slutat använda nu. men kanske att det är de nya temat jag har för det var sen jag instalerade den som allting började sega

Har nog hittills sett max ett som är snyggare än orginal-temat. Men alla har ju olika smak :)

Prova att byta tillbaka till orginaltemat och att inte köra något i bakgrunden och kolla om det går snabbare iallafall ;)

kennylorentzon

Min personliga åsikt var att telefonen vart seg av att bara jailbreaka den..

Därför återställde jag den och kör nu vanligt.

Min personliga åsikt var att telefonen vart seg av att bara jailbreaka den..

Därför återställde jag den och kör nu vanligt.

kenny, vilka processer ligger i bakgrunden efter ett jailbreak ?

skulle man kunna ha mms utan att jailbreaka så skulle ja skita i att göra det med tror jag.

använder inte nånting egentligen som gör att ja måste ha en jailbreakad telefon

kennylorentzon
kenny, vilka processer ligger i bakgrunden efter ett jailbreak ?

Antagligen ingenting men jag upplevde ändå att den vart seg av jailbreaket.

Antagligen ingenting men jag upplevde ändå att den vart seg av jailbreaket.

oki, tänkte bara om du visste...jag har själv 2 enheter som jag jailbrejkat och inte upplevt någon form av sämre prestanda..däremot så kan den bli mycket seg med vissa funktioner som ligger i bakgrunden..typ "docks" fick jag avinstallera, mycket crasher och den är mye piggare efter det.

apple drog ju tillbaka möjligheten att köra bakgrundsprocesser för 3:e partare, vilket kanske inte var så dumt. sen kan man ju tycka att det borde finnas tillräckligt med RAM men så verkar det inte vara.

kennylorentzon
oki, tänkte bara om du visste...jag har själv 2 enheter som jag jailbrejkat och inte upplevt någon form av sämre prestanda..däremot så kan den bli mycket seg med vissa funktioner som ligger i bakgrunden..typ "docks" fick jag avinstallera, mycket crasher och den är mye piggare efter det.

apple drog ju tillbaka möjligheten att köra bakgrundsprocesser för 3:e partare, vilket kanske inte var så dumt. sen kan man ju tycka att det borde finnas tillräckligt med RAM men så verkar det inte vara.

Absolut, håller med om att det borde kunna göras från scratch.. :)

Drar en jäkla massa mer ström om man ska ha i gång en massa i bakgrunden. Tror mest det är därför Apple inte vill stödja det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...