Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ny Mini på Macworld

Nyhetsroboten

Recommended Posts

Står just i begrepp att köpa en Apple TV, men en ny mini är ju ett alternativ, dock enbart om den har HDMI ut. Någon som tror på det eller blir det enbart den nya display port?

Jag gissar på nya display porten, men det är ju bara att koppla en adapter till HDMI.

Jag förstår f ö inte varför så många verkar vara så upprörda över det.

Är Displayport bara bild, eller skickar den ljud också?

DisplayPort i sig stödjer ljud, men den förminskade kontakten apple använder till MacBook har ransonerats på dom stiften.

Hmm. Verkar ju mer som en nergradering. Visst lite snabbare CPU kan man få och mer minne men byte av bildutgång till displayport och eventuellt bortplockande av firewire är mycket dåliga beslut.

Jag gissar på nya display porten, men det är ju bara att koppla en adapter till HDMI.

Hela idén med HDMI är ju att skicka bild och ljud digitalt i en kabel. Med en DVI-HDMI adapter och en optisk kabel kan man ju använda dagens Mac Mini, men som sagt, då missar man poängen. Dessutom vill jag koppla in HDMI kabeln till en HDMI växeln, därav intresset...

kan ju vara pga "drmskyddet" i den. ;)

kan ju vara pga "drmskyddet" i den. ;)

Genialt, därför borde dom köra hdmi hela vägen... :sarcastic:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...