Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ingen Steve Jobs på MacWorld

kalleponken

Recommended Posts

Han har väl som de flesta..lessnat på´t :borstatanderna:

Carlisle_united

Tja det var väl kanske dags...

Men självklart synd... även om jag inte slaviskt följt keynotesen på nått år.

spekulationen ang. hälsa som påverkar jobs går ju varm. trist för mig dock. har sen i sep blivit ultimat applefreak...sort of speak.har följt de senaste keynotsen ord för ord... hoppas med denna sista få uppnå nirvana :)

Carlisle_united

Annat var det med keynotesen under början av 2000 talet...

DÅ var det kul!

Som jag sa i den andra tråden, jobs spelar nog ingen större roll, det är inte han som tar fram alla produkter, det är inte han som designar, men det är han som är ansiktet utåt. Vill inte att han ska dö, men tror de kan vara nyttigt med lite nytänk.

Annat var det med keynotesen under början av 2000 talet...

DÅ var det kul!

Ännu roligare var det när MacWorld hade mässor på Älvsjö mässan på 90-talet. Visserligen delad med (PC) Microsoft tror jag det var. :)

Med vänlig hälsning

Olli

Apple förbereder sig väl på en kommande tid utan Jobs.

Var min tanke oxå.

Undrar hur mycket goodwillen rasar isf ?

Jag gillar Steve grymt mycket men jag känner nog för en ny kille!

Du är medveten om vad Steve Jobs gjort för Apple va?

Undrar hur företaget skulle fungera utan honom. Skulle tro att vi skulle få se en del förändringar.

Du är medveten om vad Steve Jobs gjort för Apple va?

Undrar hur företaget skulle fungera utan honom. Skulle tro att vi skulle få se en del förändringar.

Vi såg ju det för ett par år sen...

Undrar om han inte dör snart, ser ju rätt mager ut

Håller med dig. Om man ser en keynote från typ 02-04 så ser han rätt ''tjock'' ut. Men nu är han en riktig smalis.

Om det beror på hans sjukdom vet man ju inte. Men det borde vara det. Eller så har han lyckats med en bantningsmetod :P.

Om han dör blir det väll Phil Shiller som ny VD va? Det skulle jag tro eftersom att han kommer hålla i keynoten 09.

Vad har Phil för roll i Apple nu? Har inte fattat det riktigt.

Hoppas ändå att Steve blir bättre och att han kan hålla i de kommande keynotarna :D

marcushedenstrom

Phil är "Senior vice president of Worldwide Product Marketing".

När Steve var inne på sjukhuset för fyra-fem år sedan var det Tim Cook som höll i allt, och han är "Chief operating officer".

Håller med dig. Om man ser en keynote från typ 02-04 så ser han rätt ''tjock'' ut. Men nu är han en riktig smalis.

Om det beror på hans sjukdom vet man ju inte. Men det borde vara det. Eller så har han lyckats med en bantningsmetod :P.

Om han dör blir det väll Phil Shiller som ny VD va? Det skulle jag tro eftersom att han kommer hålla i keynoten 09.

Vad har Phil för roll i Apple nu? Har inte fattat det riktigt.

Hoppas ändå att Steve blir bättre och att han kan hålla i de kommande keynotarna :D

Hans sjukdom?

Han hade cancer för några år sedan, men genomgick en lyckad operation och har så vitt vi vet varit cancerfri sen dess. Att tappa vikt är dessutom tydligen en väldigt vanlig konsekvens av den operationen, så det ska inte vara något konstigt med det.

Hans sjukdom?

Han hade cancer för några år sedan, men genomgick en lyckad operation och har så vitt vi vet varit cancerfri sen dess. Att tappa vikt är dessutom tydligen en väldigt vanlig konsekvens av den operationen, så det ska inte vara något konstigt med det.

Men med cancer är det så att det är lätt att man får tillbaka den igen.

Annars borde väll Jobs hålla i keynoten?

Börsen reagerar på att inte Steve är med i år...

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2218567.svd

ur artikeln

Inför elektronikföretaget Apples teknikkonferens meddelade företaget att vd:n Steve Jobs inte kommer att närvara. Av detta besked drog marknaden slutsatsen att företaget inte har några nya produkter på gång och sänkte Apples aktiekurs med 6,6 procent.

Att de inte har några nya produkter är lite överdrivet, tror de tog de ur tomma luften

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...