Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vilken Smiley använder du mest?

noname93

Recommended Posts

Eftersom jag har tråkigt så skapar jag en tråd där ni ska skriva vilken smiley ( :D:):(:P osv.) ni använder mest av alla just nu...

Ni får också skriva vrf ni använder den och andra ska säga vad de tycker om olika smileysar, på det sättet får tråden lite disskussionsvärde och kanske slipper bli stängd.. :P

Jag börjar!

Smiley: ;P

Varför: För att den blandar två av de bästa smileysarna, ;) och :P

Ta min mall och skriv!!!

Smiley:

Varför:

(Vad är det för nåt:)

(Förklara vad smileyn betyder om den är tex sån här (A) som i MSN är en ängel :D )

Hoppas på att den här får vara kvar och att folk kmr skriva i den :D

BTW: den här tråden är också bra för man får reda på nya smileysar man inte visste existerade :D

Och en sak till, smileysar är väldigt viktiga i vårt samhälle eftersom man när man chattar inte kan se personens ansiktsuttryck och fattar inte om ngt personen skrivit lite på skämt är ett skämt om den inte skrev ut smileysen..

Smileysar FTW!

Smiley: :P

Varför: För den är bra att avsluta en lite skämtsam mening med. :P

Haha! sant, när man skämtar lite sarkastiskt och inte skriver ut en smiley i slutet kan personen inte fatta att man är sarkastisk ;P

Jag gillar bäst den här: :dumstrut: Tyvärr är det sällan man får använda den. Den här: :borstatanderna: är också en höjdare. Den här: :) är nog den jag använder mest. Ful och tråkig, men bra att ha.

A_bite_of_the_apple

Är stormissbrukare av: :respekt: och :borstatanderna:

respekt-smileyn använder jag för att jag ofta tycker en del har klockrena svar till andra

smileyn som borstar tänderna använder jag för att den är cool och för att man ofta kan använda den istället för att svara på ett inlägg som man antingen: håller med om/finns inget att tillägga/ eller av typen "jupp, fan vad rätt du har"

:borstatanderna:

:totaltgalen: är min favorit eftersom den beskriver mina inlägg rätt bra om det är nåt tokigt som behöver skrivas i en tråd för att lätta upp stämningen. Gillar också :tarskratt: och :utskallning: för de passar så bra om man vill förmedla nåt kul eller vill skälla på nån.

Använder :P rätt så ofta mest för att lätta upp stämningen eller som några skrivit poängtera att man är lite sarkastisk, sedan används denna klassiker lite :) då och då för att visa att man ler eller tycker att något verkar kul.

Förr(för ett år sedan) så använde jag en bild på en JAPP bit istället för att skriva japp eller ja, men denna har försvunnit så om någon känner till den och ar den så får ni gärna lägga upp den :P

Smiley: :closedeyes:

Varför: För att den är söt och avslappnad

Smiley: :galetglad:

Varför: För att den symboliserar min glädje ytterst bra när något går min (eller någon annans) väg

När jag är glad (positiv):)

Med vänlig hälsning

Olli

Smiley: :P

Varför: För att den passar till så många olika tillfällen

Fast i övrigt använder jag inte så många smileys.

Jag gillar: :geros: och :lol: mest.

Men använder :) och :ThumbsUp: mest.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...