Jump to content
Just nu i M3-nätverket

"Bränna in" undertexter?

Håkan Walther

Recommended Posts

Håkan Walther

Jag har några mkv-filer och några avi-filer med tillhörande svensk text i form av srt-filer. Jag skulle vilja "bränna in" de svenska texterna direkt i respektive mkv-fil och avi-fil. Finns det något program som kan göra det?

marcushedenstrom

Handbrake kanske?

Håkan Walther

Tack för svaren ...

Jag har nu laddat ner Handbrake och ska kika på den :)

submerge verkar bara kunna exportera filen i .mov... kollar igenom inställningarna men hittar inget sätt att bränna in texten på en .avi-fil och få slutresultatet i samma format. någon som har koll?

Hmm jag har Roadmovie som verkar klara det.. Fast det beror kanske på vilka QT-plugin man har.

som jag befarade. "Submerge was never designed to work with DVD subtitles. It's purpose is to create movies for the iPod or the Apple TV or for your Computer, not DVD's. If you really, really need to get your subtitled movie on to a DVD you can use Visual Hub after you have added your subtitles."

nåväl. det är ett ballt program för iPoden...

• 3 weeks later...
Guest -BaronS-

Jag fattar ingenting om hur man får med undertexten (.srt) när man bränner ut en .avi fil på en dvd skiva.

Har testat i Toast som säger att .srt inte är ett giltigt format, har testat handbrake som dels bara kraschar och tydligen inte kan läsa in .avi eller .srt.

Har även testat visualhub som inte klarar av nåt heller utan bara säger att nåt är fel med min . avi fil.

Så kan någon vara så trevlig och ge mig ett svar som ni själv vet funkar! :)

BaronS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...