Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Upplåsning av iPhone 3G

mixen1

Recommended Posts

Hos er som upplåsningen har funkat, vad står det att ni har för operatör? Om man går in i inställningar o sedan går vidare till "om" I min står det "Telia 2,9" oavsett om jag har Telia-kortet eller Tele2-kortet.

FSFR får jag men så är jag i frankrike.

• Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Har Telenor och har gjort precis som det står i beskrivningen, hade dock gammalt baseband som jag uppdaterade igår, kan det vara anledningen till att det inte fungerar? Sätter i kortet som får lägsta täckningsstatus och sedan ingen service.

Har testat att starta om via BossPrefs samt starta om och ta ut och sätta i simkortet efter omstart.

Anyone?

Har Telenor och har gjort precis som det står i beskrivningen, hade dock gammalt baseband som jag uppdaterade igår, kan det vara anledningen till att det inte fungerar? Sätter i kortet som får lägsta täckningsstatus och sedan ingen service.

Har testat att starta om via BossPrefs samt starta om och ta ut och sätta i simkortet efter omstart.

Anyone?

Testa att stänga av o på Fligth mode ett par gånger o starta om telefonen några gånger. det funkade för mig. Har du uppdaterat basebandet till 02.28.00 funkar bara på den. Här är ett bra forum med en bra guide iphoneinfo.se

Liten guide som de flesta har använt för att få det att fungera.

1. Uppgradera med iTunes till 2.2

2. Använd quickpwn i windows för jailbreak.

3. Lägg in yellowsn0w via cydia.

4. Se till att ha PIN-koden avstängd på simkortet.(kan ordnas i annan mobil)

5. Starta om din iPhone med simkortet i.

6. Vänta ca 20-30 sek. efter det att telefonen har startat och gå in under inställningar. Där aktiverar du Flightmode under 10 sek och därefter avaktiverar du Flightmode.

7. Nu söker telefonen efter operatör.

Lycka till!

///// iPhone 3G 16 Gb med Tele2 -Fungerar klanderfritt :borstatanderna:

Har testat detta, men när jag väljer flightmode så gör telefonen som den gjorde när jag hade ett rebell-sim, den anser att kortet är ogiltigt och säger sim-fel. Detta verkar de flesta av er göra utan problem, alltså verkar min iphone ha kvar någon spärr av något slag.

Känns som om något har gått snett. Har senaste baseband, testat att avinstallera och installera om yellowsn0w, händer inget.

Har testat detta, men när jag väljer flightmode så gör telefonen som den gjorde när jag hade ett rebell-sim, den anser att kortet är ogiltigt och säger sim-fel. Detta verkar de flesta av er göra utan problem, alltså verkar min iphone ha kvar någon spärr av något slag.

Känns som om något har gått snett. Har senaste baseband, testat att avinstallera och installera om yellowsn0w, händer inget.

Jag hade precis samma problem, det jag gjorde var att göra en återställning, så jag hade original 2.2 sen körde jag quickpawn, installerade yellowsn0w 0.94. Följde samma guide som mixen1. Fick det att funka först efter att jag hade satt på o stängt av fligthmode X antal gånger och startat om telefonen X antal gånger, innan den började söka o hitta nätet. Nu funkar den hur bra som helst med Tele2

Lycka till

Men ni med Tele2 - vad har ni för abonnemang och vad kostar nu datatrafiken för er? Köper ni till ett internet-paket eller något?

Liten guide som de flesta har använt för att få det att fungera.

1. Uppgradera med iTunes till 2.2

2. Använd quickpwn i windows för jailbreak.

3. Lägg in yellowsn0w via cydia.

4. Se till att ha PIN-koden avstängd på simkortet.(kan ordnas i annan mobil)

5. Starta om din iPhone med simkortet i.

6. Vänta ca 20-30 sek. efter det att telefonen har startat och gå in under inställningar. Där aktiverar du Flightmode under 10 sek och därefter avaktiverar du Flightmode.

7. Nu söker telefonen efter operatör.

Lycka till!

///// iPhone 3G 16 Gb med Tele2 -Fungerar klanderfritt :borstatanderna:

STORT TACK!

Har testat miljoner saker nu och till slut fungerade tack vare ditt tips.

Ett tips till er som inte får det att fungera, ge INTE upp!

Gör som mixen1 tipsade om, det fungerade till slut för mig.. Kan ringa ut, surfa o.s.v.

Använder 3 som operatör, 3g fungerar bra.

En snabbfråga då, har fått höra att man ska använda Pwnagetool istället för QuickPwn om man har Mac, någon som vet?

En snabbfråga då, har fått höra att man ska använda Pwnagetool istället för QuickPwn om man har Mac, någon som vet?

Inte nu längre, det var när man måsta uppdatera utan att uppgradera basebandet, men som sagt behövs inte längre eftersom upplåsningen kräver senaste basebandet :)

Lite offreply: Min iPhone fungerar jättebra med yellowsn0w 0.9.5 och operatören 3 :pompoms:

Nä nu kastar jag in handduken, får inte det att fungera, och eftersom jag verkar vara den enda som får ogiltigt simkort så har jag väl någon bad ass version. iTunes tröttnade på mig och tog ner 2.2 på eget bevåg på nytt men det hjälpte inte...kanske man inte skulle uppdatera operatörsinställningarna men men...

Det kommer säkert en stabilare version om ett tag...tack för hjälpen iaf :)

Jag svar på min egen fråga och säger att det fungerar klockrent med Tele2 Comviq Kompis kontantkort. :bultandehjarta:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...