Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod bäddade för branchen....


Axelman

Rekommendera Poster

Apple startade (?) trenden. Kommer MS att ta över?

 

KOLLA HÄR!!

 

2712MSPMC4.jpg

Microsoft Mediaplayer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tummen ner. Om det hade varit en spelkonsoll, ja.

Ska driften ske via atombatterier?

En bättre lösning hade varit att skippa skärmen och skicka med ett par videoglasögon. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte med den men kanske med någon annan apparat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ipoden ser lyxig ut och är lättanvänd stort lagringsminne... Många har den... Fler modeller kommer snart med hypade funktioner av apple snart!

 

Den där ms spelaren ser inte bra ut... det är en avgörande faktor. Att kolla på tv eller film är inte lika mycket en direktupplevelse som musik är.

 

Allvarligt talat är det så kul att kolla på en film på bussen eller på tåget på en miniskärm... Den är ju rätt stor om man bara ska använda den till mp3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det går och det kan vara nog för många... vem skulle vilja köra GameBoy när det finns TV-spel??? Så vitt jag vet så har GameBoy sålt rätt bra.... Dessutom går det ju att köra Mediaplayern på TV med bra bild....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det går inte att kika på filmer i formatet Divx och bara en hackare klarar av att kopiera över en dvd-film till spelaren.

 

Ok, here goes:

 

Den är ful

Den är dyr

Den stöder bara Microsofts plattformsbundna äckelformat

Gamla Game Boy från 1989 känns mer bärbar

Den är från Creative (som bara gör fula och klumpiga prylar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man är ute och joggar tex så är det skönt att lyssna på musik. Förutsatt att spelaren är liten och lätt!!!

 

 

Utdrag ur verkliga livet: "Älskling, jag tar med mig videoapparaten ut. Jag ska ut och springa en halvtimma, kommer snart."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man är ute och joggar tex så är det skönt att lyssna på musik. Förutsatt att spelaren är liten och lätt!!!

 

 

Utdrag ur verkliga livet: "Älskling, jag tar med mig videoapparaten ut. Jag ska ut och springa en halvtimma, kommer snart."

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är så knäpp att man vill jogga..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är så knäpp att man vill jogga..... (w00t)

När det börjar hänga rötter där bak från stolssitsen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ful

Den är dyr

Att något är fult har aldrig hindrat Microsoft fram till dags dato. De har ALDRIG gjort något snyggt så det passa väl in i deras strategi; förfula världen....... ;)

Att något är dyrt har aldrig hindrat Apple........ (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den har bättre kvalitet än ipoden (vilket verkar ganska lätt att ha ur mitt perspektiv) kan den nog på sikt ha en god chans… framförallt eftersom i tidningar som M3 ipoden fortfarande ibland beskrivs som "funkar bara med mac"… jag har fått förklara flera gånger för vänner som sett min ipod och frågat efter windows-aternativ till en liknande hårddisk-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att något är fult har aldrig hindrat Microsoft fram till dags dato. De har ALDRIG gjort något snyggt så det passa väl in i deras strategi; förfula världen....... 

 

Word.. Senaste snedsteget är Xbox. Stor, klumpig och trist i färgvalet (neongrönt, bah!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kan ju inte sälja så bra, fast WinDoze är ju också dålig men den säljer ju ändå bra så vem vet hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kan ju inte sälja så bra, fast WinDoze är ju också dålig men den säljer ju ändå bra så vem vet hur det går.

 

Ingen köper väl Windows över disk. Man får det på köpet (hm, nåja) med ny persondator. Efter 3 år köper man ny burk och får senaste Windows igen. It's an neverending story.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word.. Senaste snedsteget är Xbox. Stor, klumpig och trist i färgvalet (neongrönt, bah!).

Xboxen är ful, ja. Men ljuvlig att spela på!

 

Den här nya mediespelaren är inte heller snygg, men hoppas att den inte är lika ljuvlig som Xboxen. Då är det inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är så knäpp att man vill jogga..... (w00t)

När det börjar hänga rötter där bak från stolssitsen. :rolleyes:

Det kanske är därför jag gillar att vara ute och springa ibland :angel:

Ni ser ju hur jag ser ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är så knäpp att man vill jogga..... (w00t)

När det börjar hänga rötter där bak från stolssitsen. :rolleyes:

Det kanske är därför jag gillar att vara ute och springa ibland :angel:

Ni ser ju hur jag ser ut ;)

He he he :lol::lol::lol:

 

Jag tycker det är skönt att springa!

 

Jag tror inte Windows någonsin kommer hitta känslan för design... iPoden är vit, deras är svart...Mediaplayerns arbetsyta är horisontal mot iPodens vertikala. En iaktagelse bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att Apple sitter säkra bara för att dom har lanserat iPod... det börjar nog bli dags för en 4G iPod snart.

 

Har någon läst senaste numret av MacWorlds systertidning M3?

M3 hyllar en iPod liknande maskin från Rio som heter Rio Karma.. och jag får erkänna själv att den verkar vara en farlig konkurrent. 20GB minne och lite annat smått och gott.. men framförallt; Ethernet-port.. har aldrig ens föreställt mig att det skulle sitta Ethernetport på en Mp3-spelar men när jag såg det här så insåg jag ju att det är klockrent. Jag har funderat länge-länge på att köpa en iPod men lika länge har jag övervägt om det inte borde vara hem-stereo-dödare (Slimp3, HomePod, SoundBridge etc) jag borde köpa. Sätter man en Ethernetport på en bärbar HD-mp3/iPod och lägger till lite fjärrstyrnings-funktioner så behöver jag inte fundera längre då har maskinen allt jag begär.. Min IBM laptop får göra lite mer nytta än att funka som Mp3-spelare och jag får lyssna på musik på tunnelbanan. :)

 

Vad ska man med video till? Skulle vara alldeles för obekvämt att sitta och titta på film på tunnelbanan till exempel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att Apple sitter säkra bara för att dom har lanserat iPod... det börjar nog bli dags för en 4G iPod snart.

 

Vad ska man med video till? Skulle vara alldeles för obekvämt att sitta och titta på film på tunnelbanan till exempel. :)

Ponera att du och kompisen sitter på tunnelbanan. Du tar fram din iPod4 samtidigt som du fäster en liten knapp med tuggumi på baksidan på sätet framför dig.

Det är en laser med en spegel som efter lite intrimmning ritar upp bilden på retinan i ögat på er.

Då vore det väl bra med video. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att Apple sitter säkra bara för att dom har lanserat iPod... det börjar nog bli dags för en 4G iPod snart.

 

Vad ska man med video till? Skulle vara alldeles för obekvämt att sitta och titta på film på tunnelbanan till exempel. :)

Ponera att du och kompisen sitter på tunnelbanan. Du tar fram din iPod4 samtidigt som du fäster en liten knapp med tuggumi på baksidan på sätet framför dig.

Det är en laser med en spegel som efter lite intrimmning ritar upp bilden på retinan i ögat på er.

Då vore det väl bra med video. ;)

Absolut... då snackar vi!

Skulle helst ha en iPod inopererad i kroppen kopplad direkt till hjärnan.. snacka om Think different! ;)

.. undrar hur basåtergivningen skulle bli ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...