Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fixa filmer till iPhone?

tjorven

Recommended Posts

hejsan.

någon som har tips på ett bra och smidigt program för att konvertera filmer till iphonen?

gärna som kan användas för att rippa filmer från dvd på en gång.

kennylorentzon

Har ett program som heter Visualhub. Har för mig att företaget bakom programet har slutat med uppd.

Visualhub använder jag. Funkar strålande med alla format jag testat hittills.

Använder iSquint en enklare variant av Visual Hub. Även iSquint har slutat utvecklas, men går att få tag på via Google. Mycket enkelt att ställa in. Klickbara optioner: Optimera för tv eller iPod, Koda i H.264, Lägg till i iTunes samt kvalitetsnivå.

Handbrake kan dels rippa dvd-filmer till mp4 och dels fr.o.m. senaste versionen ta in andra videokällor och konvertera till mp4. Så täcker båda dina behov.

Måste då säga att det bästa jag har provat är Videora. Använder det för tillfället. Kvaliten blir super och du kan va hur korkad som helst och ändå klarar du av att använda programmet.

Handbrake kan dels rippa dvd-filmer till mp4 och dels fr.o.m. senaste versionen ta in andra videokällor och konvertera till mp4. Så täcker båda dina behov.

Klarar handbrake matroska också?

tack. jag testade handbrake...och det verkade funka bra.

nu uppstår emellertid frågan om vart video-filen hamnar på hårddisken när man lägger till den i itunes? i itunesmappen har jag bara en folder med itunes music.....ingen med filmer.

(jag hittade det)

en film jag försöker rippa från dvd med handbrake får ryckigt ljud och pixlig/ryckig bild...har kodat om den flera gånger med samma resultat. kör förinställda inställningarna för iphone/ipod

vad kan det vara för problem? finns det något att göra för att fixa problemet? jag har rippat andra dvd med samma inställningar och de fungerar jättebra.

Om det går bra med andra filmer så är det nog DVD:n som det är något fel på. Prova att rippa den till hårddisken först med t.ex. MacTheRipper, och sedan importera video_ts mappen i Handbrake.

Om det går bra med andra filmer så är det nog DVD:n som det är något fel på. Prova att rippa den till hårddisken först med t.ex. MacTheRipper, och sedan importera video_ts mappen i Handbrake.

jag får testa nått sånt. tack.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...