Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skokastaren blir folkhjälte i Irak

Pocahontas

Recommended Posts

Journalisten som slängde dojerna, caliber 44, på Bush har blivit hjälte och folket kräver att han släpps fri.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4003389.ab

Såg att det blivit senaste flugan bland barnen att slänga skor...

Kanske blir en innegrej att slänga trätofflorna på våra politiker också :borstatanderna:

Sko-tt kommer

Nej, inte mer nu!

Sko-na mig.

Journalister är sko...ningslösa

Journalister kan dra åt sko-gen

Han försökte dra till bush

Synd att det inte var en handgranat.

Björn Nordström

Perfekt! Skokastning ligger precis på rätt nivå på våldsskalan för vad en frustrerad journalist kan ta till i sin ilska och vad en politiker eller president skall behöva utstå; en tydlig och våldsam markering som kan ge upphov till lätt blodvite men utan bestående men. Tycker själv inte att Bush gjort ett så dåligt jobb som jag vet att många andra här tycker, även om jag var avgjort kritiskt till invasionen av Irak (Edit: alltså den som skedde 2003. Invasionen 1991 stödde jag fullt ut!) Snyggt kast, men också snabbt duckat av Bush. Hoppas de släpper ut karln (journalisten) snart.

Fler väpnade konflikter borde lösas med skokastning. Tycker de skall bestycka JAS med skor också! :propellerbaver:

Tvärtom, vad bra att det bara var skor som kastades.

Tänk om alla övergick till att kasta skor i stället för granater och bomber, tänk så mycket bättre världen skulle se ut då!

Kommentaren från Bush var ju rolig också (även om puckona på TT översatte så att ordvitsen försvann).

De hyser alla fall lite självinsikt, en rapport i dagarna sa att USA lagt ut mer än 100 miljarder dollar på kriget men inte fått nån enda säkerhetmässig effekt alls, typ, tur man inte är amerikansk skattebetalare... de har många anledningar att kasta skor.

Nåväl Saddam är ju väck så lite har de åstadkommit.

Kommentaren från Bush var ju rolig också (även om puckona på TT översatte så att ordvitsen försvann).

Vad sa han? (Hörde inte, volymen satt för lågt)

Tvärtom, vad bra att det bara var skor som kastades.

Tänk om alla övergick till att kasta skor i stället för granater och bomber, tänk så mycket bättre världen skulle se ut då!

Sant, men mot Bush får det gärna slängas handgranater.

Vad sa han? (Hörde inte, volymen satt för lågt)

Nä, jag läste den just i ett TT-telegram, så jag vet inte hur den engelska versionen löd, men det var en ordvits om "sole/soul" i slutet. Försökte hitta originalet, men lyckades inte.

vad är det för mening med det, varför inte vänta till 20e januari istället?

vad är det för mening med det, varför inte vänta till 20e januari istället?

Ptja, karma? För alla människor han indirekt mördat. Fast det ultimata vore väl att skicka han till Haag den 21a Januari.

Ptja, karma? För alla människor han indirekt mördat. Fast det ultimata vore väl att skicka han till Haag den 21a Januari.

Haha.…. fanimej sant. Han och en massa andra statschefer som har startat krig i "demokratins" namn för att skydda egna ekonomiska intressen.

Måste säga att många länder skapar egna regler och skyller på terrorism. Har för mig att det var i mellandagarna förra året som det under en hel dag gick dokumentärer om 11/9 -01 där det bland annat fanns teorier om att det hela var arrangerat då det tydligen är omöjligt för ett passagerarplan att rasera byggnader av den typen och konstruktion. Hade varit mycket skumt i görningen i dessa byggnader tiden innan attentatet. Dessutom så detta med alla mobilsamtal ifrån planen som vid denna tidpunkt var omöjlig då det ej fanns täckning så högt upp. Numera så har flygbolaget sedan -04 ?? satt sändare på planen så att man kan ringa ut. Tester utförda efter attentatet visar att det var omöjligt att ringa inifrån den typen av flygplan som användes. Var också många lustiga samtal, där anhöriga ringde hem och presenterade sig med namn och släktförhållanden innan de började "rapportera" ifrån planen.

Angående pentagon så finns där inga bevis för att där har varit något plan i närheten, tror även att där råder flygförbud där över. Även då olycksplatsen var skum då lyktstolpar mm stod kvar fast ett plan hade "buklandat" och kanat en bit på marken. Inte heller fann man några rester av något passagerarplan eller dess resenärer bland resterna. Däremot så hade det enligt ögonvittnen kommit en eller ett par militärhelikoptrar som var bestyckade som flög mot pentagon strax innan "attentatet".

Dessutom så ska Bin Laden vid den tiden legat intagen på ett amerikanskt militärsjukhus för vård. Fram till dess så hade det varit goda relationer mellan den rika familjen Bin Laden och USAs maktelit.

Mycket skumt i görningen, men om det kan ha gynnat en större "plan" så tror jag absolut att kan vara sant.

Tycker nog att denna form att protest är helt rätt. Det sorgliga är väl att USA lär skicka honom till Guantanamo och stämpla den stackaren som terrorist.

Har för mig att det var i mellandagarna förra året som det under en hel dag gick dokumentärer om 11/9 -01 där det bland annat fanns teorier om att det hela var arrangerat då det tydligen är omöjligt för ett passagerarplan att rasera byggnader av den typen och konstruktion. Hade varit mycket skumt i görningen i dessa byggnader tiden innan attentatet. Dessutom så detta med alla mobilsamtal ifrån planen som vid denna tidpunkt var omöjlig då det ej fanns täckning så högt upp. Numera så har flygbolaget sedan -04 ?? satt sändare på planen så att man kan ringa ut. Tester utförda efter attentatet visar att det var omöjligt att ringa inifrån den typen av flygplan som användes. Var också många lustiga samtal, där anhöriga ringde hem och presenterade sig med namn och släktförhållanden innan de började "rapportera" ifrån planen.

Angående pentagon så finns där inga bevis för att där har varit något plan i närheten, tror även att där råder flygförbud där över. Även då olycksplatsen var skum då lyktstolpar mm stod kvar fast ett plan hade "buklandat" och kanat en bit på marken. Inte heller fann man några rester av något passagerarplan eller dess resenärer bland resterna. Däremot så hade det enligt ögonvittnen kommit en eller ett par militärhelikoptrar som var bestyckade som flög mot pentagon strax innan "attentatet".

Dessutom så ska Bin Laden vid den tiden legat intagen på ett amerikanskt militärsjukhus för vård. Fram till dess så hade det varit goda relationer mellan den rika familjen Bin Laden och USAs maktelit.

Ja, jisses. Maken till konspiratoriskt svammel får man leta efter. Du skulle nog kolla upp litet fakta först. Google kan säkert hjälpa dig.

inte lönt att göra honom till en martyr ändå…

Ja, jisses. Maken till konspiratoriskt svammel får man leta efter. Du skulle nog kolla upp litet fakta först. Google kan säkert hjälpa dig.

Tja... du får tro vad du vill, det gör jag :whistling: . Det finns mer än en sida av ett mynt. Jag säger inte att allt det är sant, men det får en att fundera på vilka man kan lita på. Finns ju många teorier om konspiration om t ex Olof Palmes mord där många länder nämns, bland annat USA. Sen är det ju inget nytt att de har legat bakom många stadskupper runt om i världen. De stödde ju t ex Saddam, Pinochet, mfl...

Denna tragedi som hände har ju gett presidenten i USA full makt att i princip göra vad han vill i demokratins namn och gett det amerikanska folket en ny farlig fiende nu när kommunismen inte är ett hot längre.

Jag hoppas verkligen inte att det är sant, de teorierna som de la fram i dessa dokumentärer, men varför finns där så mycket sakfel i den officiella bilden av attentatet? Många små fel som tillsammans blir väldigt olustiga.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...