Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS x 10.5.6 i Programuppdatering


ReflEz

Rekommendera Poster

Provat med annat tangentbord innan du gör en Arkiv/Install?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Min dator reagerar inte alls på tgtbord tyckningar i uppstarten så jag kan inte komma in i boot alternativen och välja dvd skivan. Så jag kan inte installera om heller.

Detta var ju kanon :(

 

Har inget annat tgtbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt i skivan, gå till Systeminställningar, och välj Startskiva.

 

Är nästan övertygad om att det är ditt tangentbord, hade precis detta problemet...men det var förstås med det trådade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag att jag har en viss pejl på mina problem med att internet kopplas ner efter en stund: körde Hårdvarutest och den varnar.

Så det får bli till att lämna in den för garantireparation. Hoppas serviceställena inte har för mycket ledigt nu i helgtiderna.

Är det någon som har något service ställe att rekommendera i Stockholm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag att jag har en viss pejl på mina problem med att internet kopplas ner efter en stund: körde Hårdvarutest och den varnar.

Så det får bli till att lämna in den för garantireparation. Hoppas serviceställena inte har för mycket ledigt nu i helgtiderna.

Är det någon som har något service ställe att rekommendera i Stockholm?

 

oki jobbitg. mitt tipps är att du ringer till några service ställen och frågar när de kan bli klara innan du lämnar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är flera användare som har allvarliga fel efter 10.5.6 uppdateringen.

 

Har här med Googles hjälp översatt senaste nyheterna från MacFixit

(brister finns förstås i översättningen)

 

post-113-1229960922.jpg

post-113-1229961144.jpg

post-113-1229961162.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in med "numeriska tangentbordet" verkar inte fungera efter uppdateringen. Vid ett tillfälle gick det inte att fylla i alls, vid ett annat tillfälle slutade allt utom pekaren att fungera. :huh: :huh: Har vi inte haft liknande problem "för länge sedan"- 8.5 eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejsan,

nu är det så att jag tänkte installera 10.5.6 kombo-uppdateringen..kanske lite i senaste laget (?).

Hur som helst, jag undrar ifall jag borde ta bort 10.5.6 uppdateringen från programuppdateringen FÖRE jag installerar kombon?

Eller kanske den försvinner av sig självt när jag installerar kombon manuellt?

 

Programuppdatering varnar när jag försöker ta bort uppdateringen, eller den meddelar att jag inte kommer att bli informerad om nya uppdateringar i framtiden..vilket jag naturligtvis fortfarande vill bli.

Det ska iofs tydligen gå att upphäva det genom "återställa ignorerade uppdateringar" i "programmenyn". Vet bara inte vart jag hittar denna meny, då jag fortfarande är rätt ny vad gäller mac överhuvudtaget.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hittar du under menyn Programuppdatering. Men är bara aktiv om du har ignorerat någon programuppdatering, har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DeadEndStreet

jag har, av någon konstig anledning gruvat mig för att installera 10.5.6.

är det dags att göra det nu eller inte?

 

jag har fått för mig att den kommer fucka upp allt i datorn, men det kanske bara är en klyscha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har, av någon konstig anledning gruvat mig för att installera 10.5.6.

är det dags att göra det nu eller inte?

 

jag har fått för mig att den kommer fucka upp allt i datorn, men det kanske bara är en klyscha?

 

Hämta ner uppdateringen genom att välja Endast hämta under menyn Uppdatering och spara den till hårddisken. Starta om datorn. Då slipper du många problemuppdateringar, där installationen bara blivit genomförd halvvägs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DeadEndStreet
Hämta ner uppdateringen genom att välja Endast hämta under menyn Uppdatering och spara den till hårddisken. Starta om datorn. Då slipper du många problemuppdateringar, där installationen bara blivit genomförd halvvägs.

 

fixat!

 

ska jag kolla om något av förekommande fel även uppstår på min maskin? isåfall hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hämta ner uppdateringen genom att välja Endast hämta under menyn Uppdatering och spara den till hårddisken. Starta om datorn. Då slipper du många problemuppdateringar, där installationen bara blivit genomförd halvvägs.

 

Jag har också väntat med 10.5.6. Är det inte bättre med Combo? Vem har fått problem och på vilket sätt? Har för mig att det gäller tidigare modler av MBP, just som jag har, eller är det fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är inbillning men på den här datorn har jag inställningen i programuppdatering "hämta hem i bakgrunden" så när jag får meddelandet att det är dags att installera så är det i princip klart, bara ev omstart kvar,

JAg upplever att det funkar bättre än när man "får titta på".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft problem med uppstart av systemet sen jag installerade 10.5.6.

Datorn hänger sig vid "äpplet", den blåa skrämen och när den ser ut att vara färdig så fungerar inte mus och tangentbord..

Har aldrig varit något problem att bara starta om den, för hand.

Men det känns ju inte helt bra om det ska hänga sig varje gång man startar den..

 

Vad att göra, arkivera och installera..?

 

Något tips..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft problem med uppstart av systemet sen jag installerade 10.5.6.

Datorn hänger sig vid "äpplet", den blåa skrämen och när den ser ut att vara färdig så fungerar inte mus och tangentbord..

Har aldrig varit något problem att bara starta om den, för hand.

Men det känns ju inte helt bra om det ska hänga sig varje gång man startar den..

 

Vad att göra, arkivera och installera..?

 

Något tips..?

 

 

Körde du via Programuppdateraren eller hämtade du hem Combon?

 

Prova också att starta med shift-tangent nertryckt och/eller en rensning av PRAM-minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programuppdateraren..

Kan man köra Combon "ovanpå"?

 

Du menar efter din nuvarande installation, med samma version? Tror det. Någon som vet säkert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar efter din nuvarande installation, med samma version? Tror det. Någon som vet säkert?

 

Precis vad jag menar!

Tänkte om det kunde åtgärda något av mina problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du göra, bara hämta hem och kör över den tidigare, löse många problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...