Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte importera musik till iTunes!

Zany

Recommended Posts

jag har flyttat in hela min musiksamling till itunes och det blir riktigt bra med alla covers osv. dock nu när jag tänkte lägga till ett nytt album så går det inte att få in det i itunes. har testat att dra in mappen till itunes, "lägg till i biblotek..." och att starta låten med itunes, men inget funkar. någon som har koll på vad som kan vara fel?

jag har flyttat in hela min musiksamling till itunes och det blir riktigt bra med alla covers osv. dock nu när jag tänkte lägga till ett nytt album så går det inte att få in det i itunes. har testat att dra in mappen till itunes, "lägg till i biblotek..." och att starta låten med itunes, men inget funkar. någon som har koll på vad som kan vara fel?

Jag har haft, vad jag tror är, samma problem. Men rätt som det är har det bara fungerat igen. Till exempel efter en omstart av iTunes eller hela datorn. Fungerar det inte med dessa åtgärder får vi hoppas att någon annan har svaret.

Ingen wma eller ogg-fil eller liknande?

var ju såklart wma filer. V Ä L D I G T oklart att inte itunes har stöd för wma, men man blir väl inte förvånad. Nu får man väl sitta och konvertera 1/3edel av sin samling. yepppie!!

var ju såklart wma filer. V Ä L D I G T oklart att inte itunes har stöd för wma, men man blir väl inte förvånad. Nu får man väl sitta och konvertera 1/3edel av sin samling. yepppie!!

Det är tvärtom VÄLDIGT klart att iTunes har stöd för wma:

"Om filerna redan finns i digital form på datorn, drar du dem bara till iTunes-biblioteket. iTunes konverterar även oskyddade WMA-filer till AAC."

http://www.apple.com/se/itunes/features/#importing

Men dina filer är kanske inte oskyddade?

Det är tvärtom VÄLDIGT klart att iTunes har stöd för wma:

"Om filerna redan finns i digital form på datorn, drar du dem bara till iTunes-biblioteket. iTunes konverterar även oskyddade WMA-filer till AAC."

http://www.apple.com/se/itunes/features/#importing

Men dina filer är kanske inte oskyddade?

vad är skillnaden på skyddade och oskyddade? för mig funkar det hursomhelst inte... Och att säga att itunes har stöd för wma är ju ren lögn. Ska man säga att itunes har stöd för wma så borde det kunna spelas upp och inte konverteras.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...