Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag min MacBook att fortsätta jobba med stängt lock?

AleX_ FoXen

Recommended Posts

Som det står i rubriken. hur gör jag för att datorn ska fortsätta arbeta när man slår igen locket?

kan vara bra när man har små barn

Tack på förhand

Genom att koppla in en extern skärm och ett tangentbord.. då kan du stänga locket åsså väcka den sen genom att trycka på tangentbordet..

Tack! skämtar ni. finns det inget inget standard program i macbooken som kan göra de?

vilket skämt

Tack för svaren

Jag har en extern skärm kopplad till min MacBook och varje gång jag stänger locket så somnar macen.

Jag har gjort div inställningar men utan resultat. jag vill kunna ha MacBooken stängd när jag jobbar med den externa skärmen. Går detta?

/Danne

det finns ju två svar på olika lösningar ovanför? läs om tråden.

edit: sorry missade att du hade extern skärm.

plugga in ett tangentbord och väck igenom att trycka på tangenterna så borde problemet lösas. Vill du inte detta ladda hem insomnia, problem solved.

Tack! skämtar ni. finns det inget inget standard program i macbooken som kan göra de?

vilket skämt

Tack för svaren

vadå? Hur lyckas du på valfri PC att jobba med stängt lock? är väl inga konstigheter tt plugg in ett tangentbord och en skärm.

det finns ju två svar på olika lösningar ovanför? läs om tråden.

Han har nog läst tråden. Han sa bara att det var konstig att det inte finns några standardlösningar. Då menar han nog att han tycker att det är konstigt att det inte går att ställa in så att datorn håller sig vaken om man stänger locket utan att behöva tanka hem något program.

Han har nog läst tråden. Han sa bara att det var konstig att det inte finns några standardlösningar. Då menar han nog att han tycker att det är konstigt att det inte går att ställa in så att datorn håller sig vaken om man stänger locket utan att behöva tanka hem något program.

Eller så syftade Closetland på en annan person...

vadå? standard lösningen är just att använda extern skärm och tangentbord? och ifall detta inte duger är man tvungen att ta till 3e parts mjukvara, thats it weird but true.

Apple vill väl inte att folk skall kuta omkring med datorn "arbetandes" i väskan och sedan komma och gnälla på garantin när den klappar ihop?

tror faktiskt inte detta är så ovanligt när det kommer till laptops? Har starkt för mig att den lenovo maskin jag hade en period på mitt förra jobb fungerade likadant.

vadå? Hur lyckas du på valfri PC att jobba med stängt lock? är väl inga konstigheter tt plugg in ett tangentbord och en skärm.

när man laddar hem saker och när man lyssnar på musik så föredrar ja att locket är stängt.

när man laddar hem saker och när man lyssnar på musik så föredrar ja att locket är stängt.

Hur bra ljud blir det om du har locket stängt? :D:P

När du lyssnar på musik kan du köra med extern skärm och front row. Styr sedan med fjärrkontrollen. Om du aktiverar Front Row med fjärren med stängt lock så återupptar datorn även nätverksuppkopplingen. Det är ju bra om du behöver streama eller ladda hem något.

• 2 weeks later...

Jag försöker få min MBP att vakna ur vila på sättet som ni beskriver men får det inte att funka. Har den kopplad till min tv (Samsung LCD 32") men när jag väcker den med mitt trådlösa tangentbord så håller den sig bara 'vaken' i typ 5 sek sen går den i vila igen.

Behöver akut hjälp, hur ska jag göra för att få det att funka? Insomnia enda utväg?

Jo det fungerar på alla PC's att köra med stängt lock utan att den går i vänteläge, finns en inställning som möjliggör detta (utan att ladda ner annan programvara).

Varför finns det så många missar i os x :S? känns som att os x mer och mer bara blir ett operativ för att få iTunes att köra bra, snart är väl os x ett stort iTunes bara >_< usch.

Thomas Ytterberg

Skulle gissa att historiken till det hela handlar om att en del äldre Macar, bland annat iBook, inte har varit konstruerade ur värmeutvecklingssynpunkt för att köra med locket stängt. Därför finns det inget forceringsläge inbyggt.

Annars har metoden med att ansluta ett tangentbord och mus fungerat i decennier. Och Insomnia finns som bekant för den som vill kliva steget längre.

Thomas Ytterberg
Jag försöker få min MBP att vakna ur vila på sättet som ni beskriver men får det inte att funka. Har den kopplad till min tv (Samsung LCD 32") men när jag väcker den med mitt trådlösa tangentbord så håller den sig bara 'vaken' i typ 5 sek sen går den i vila igen.

Behöver akut hjälp, hur ska jag göra för att få det att funka? Insomnia enda utväg?

Det är inte så att du har ett aktivt hörn igång som aktiverar skärmvila?

Det är inte så att du har ett aktivt hörn igång som aktiverar skärmvila?

Jo det hade jag, tog bort det aktiva hörnet men samma sak händer fortf när jag försöker väcka den :superirriterad:

har nyligen blivit mac användare och fattar inte varför jag inte gått över tidigare!!!

Nåja till saken, har den nya MB alu, och insomniaX funkar bara första gången jag installerar det, efter en omstart så startar inte det automatiskt och när jag startar det själv så får jag ett fel meddelande....

Har jag tur kan de funka att starta IX manullet ibland ca 3% chans.

Någon som vet någonting om detta? sökte lite men hitta inget vettigt

Hur är det med kylning om man låter skärmen jobba stängd? Är det bra? Kommer inte den bli varm direkt? Nu snackar jag om den nya alu macbooken

• 1 month later...
Hur är det med kylning om man låter skärmen jobba stängd? Är det bra? Kommer inte den bli varm direkt? Nu snackar jag om den nya alu macbooken

Ska inte vara några som helst problem. Jag använder min Alu MacBook som stationär omkring hälften av användningstiden och det har inte vart några bekymmer alls.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...