Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Airport Extreme kompatibla hdd

pierreh

Recommended Posts

Jag har haft lite problem med min Airport Extreme. Jag hade ett kabinett samt en hdd liggandes hemma som jag tänkte koppla in. Men efter ett tag så försvinner disken och jag måste starta om Extremen. Provade med min Time Machine-disk (som är en 2,5" disk) och då fungerade det bättre.

Så nu undrar jag om det är någon som har en fungerande lösning (läs disk som fungerar) som kan rekommendera ett märke så man inte köper en disk och så fungerar den inte... :chockadskeptisk:

Det kvittar om det är 2,5" eller 3,5", då den ändå ska vara gömd.

Tacksam för feedback.

Jag köpte en Trektor, 1TB, på MediaMarkt, det är en Seagate innanför skalet, och jag är helt nöjd.

Det var det billigaste alternativet, utan att den saknar några väsentliga funktioner. Bara USB, men då AP Extreme bara har USB gör det ju ingen skillnad.

Har provat med olika diskar. Endast en falerade, en WD500 med olika funktioner. Det var strömsper som ej funkade. Ed APEX. APEX fick inte liv i den efter sömn. Har prova två 2,5" kabinett Icberg sata bla. Har nu WD750 sata av enkel modell (är ej hemma) som funkar kanon.

Jag köpte en Trektor, 1TB, på MediaMarkt, det är en Seagate innanför skalet, och jag är helt nöjd.

Det var det billigaste alternativet, utan att den saknar några väsentliga funktioner. Bara USB, men då AP Extreme bara har USB gör det ju ingen skillnad.

Tack för svar! Funkar den fortfarande. Den kopplar inte bort så att du får starta om Airporten?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...