Jump to content
Just nu i M3-nätverket

En tanke om Apples event i januari 2009..

Edsbyn

Recommended Posts

Alla säger ju att apples event kommer vara den 6 janurai. Men just då är det ju en röd dag. Och vad jag har hört så får bara alla event vara på tisdagar. Betyder det att man måste vänta en vecka till på att den nya imac kommer ut :mellow: eller kör de på som vanligt med eventet och skiter i att det är en röd dag? (hoppas det).

Vet någon något om detta?

Är du säker på att det är en röd dag i USA?

De firar väll jul i USA också ^_^?

Jo, men jag är inte så säker på att de firar trettondagen som vi gör. Men men... Apples event går över flera dagar, vet inte om det finns någon historik över vilken veckodag som de startar på, vilket är dagen när Jobs håller sin keynote (öppningsanförande) och släpper de stora nyheterna.

Tisdagar är den dag som Apple (oftast, inte alltid) släpper nyheter i övrigt, alltså inte eventnyheter utan "mindre" uppdateringar av produkter.

Så det blir alltså ett event den 6?

Det blir i början av januari, exakt datum lär vi få reda på tids nog... Macfeber skriver 6 jan, vet inte vilken källa de har?

Vem förutom jag ska beställa en ny iMac då :crossfingers:

Edsbyn

Vad du bekymrar dig..

MacWorlds redaktion bevakar detta åt oss, så varför slösa energi på sådana här frågor... :superirriterad:

Jag hade hoppats på en ny Mac Mini.

Jag hade hoppats på en ny Mac Mini.

Varför slutade du att hoppas?

Det är väl fullt möjligt att det kommer en ny MacMini?

Jag!!

Men om dom inte kommer i janurai så köper jag den här modellen som är ute nu. Palla vänta till typ eventet i Juni eller när apple har dom.

Så januari är mitt sista hopp! Annars köper jag dagen efter eventet!

Alla säger ju att apples event kommer vara den 6 janurai. Men just då är det ju en röd dag. Och vad jag har hört så får bara alla event vara på tisdagar. Betyder det att man måste vänta en vecka till på att den nya imac kommer ut :mellow: eller kör de på som vanligt med eventet och skiter i att det är en röd dag? (hoppas det).

Såvida inte Apple tänker hitta på något helt eget så är det inte Apples event. Det är MacWorld Expo med konferenser från 5 januari till den 9 januari och med utställningar (Expo) från den 6 till den 9 januari.

Jag!!

Men om dom inte kommer i janurai så köper jag den här modellen som är ute nu. Palla vänta till typ eventet i Juni eller när apple har dom.

Så januari är mitt sista hopp! Annars köper jag dagen efter eventet!

Då är det väl bara att vänta då.

Varför slutade du att hoppas?

Det är väl fullt möjligt att det kommer en ny MacMini?

Jag hoppas fortfarande :)

Den 6:e är ju fortfarande på en tisdag, även om den är röd här i Sverige!

Såvida inte Apple tänker hitta på något helt eget så är det inte Apples event. Det är MacWorld Expo med konferenser från 5 januari till den 9 januari och med utställningar (Expo) från den 6 till den 9 januari.

Men det är ju 1 dag som Steve Jobs håller sin presentation. Det är väll den 6?

Vet någon här om det är röd dag i USA då också?

Men det är ju 1 dag som Steve Jobs håller sin presentation. Det är väll den 6?

Vet någon här om det är röd dag i USA då också?

Tror inte att det är en röd dag, 12:e dagen efter Juldagen är nästan bortglömd i USA.

Det är vi här i Europa som högtidlighåller den dagen mer..

Här är helgdagar i USA 2009

post-113-1229284593_thumb.jpg

Hur menar du? Macworld är vad jag vet en tidning. Och vad är skillnaden mellan expo och event?

Inge vidare på det här med engelska (bara 12 år).

Det är väll Apple som presenterar nya modellerna inte macworld ^_^.

Sorry om jag missförstod dig.

Inte så high på hur det är när apple presenterar nya modeller.

Jag trodde det var bekräftat att det var den 5:e som är keynote?

Dvs. första dagen på Expot.

MacWorld Expo är en årligt återkommande mässa i San Francisco som pågår under en vecka, där utställare från allehanda företag kan ställa ut och visa upp sina Apple-relaterade produkter. Där hålls även seminarium och föreläsningar om Mac, iPod och annat.

Veckan brukar "kickas" igång av att Steve Jobs håller i en s.k. keynote där han och hans kompanjoner vanligtvis presenterar/visar upp en del nya produkter.

Apple event brukar kallas de få gånger om året då Apple bjuder in journalister och annat viktigt folk till en "presskonferens" där de visar upp något nytt, men sådana tillfällen brukar man bara få reda på någon vecka i förväg.

MacWorld Expo är en årligt återkommande mässa i San Francisco som pågår under en vecka, där utställare från allehanda företag kan ställa ut och visa upp sina Apple-relaterade produkter. Där hålls även seminarium och föreläsningar om Mac, iPod och annat.

Veckan brukar "kickas" igång av att Steve Jobs håller i en s.k. keynote där han och hans kompanjoner vanligtvis presenterar/visar upp en del nya produkter.

Apple event brukar kallas de få gånger om året då Apple bjuder in journalister och annat viktigt folk till en "presskonferens" där de visar upp något nytt, men sådana tillfällen brukar man bara få reda på någon vecka i förväg.

ok. Så keynote kommer på måndagen alltså den 5?

ok. Så keynote kommer på måndagen alltså den 5?

Känns så, har för mig att jag läst det någonstans. Låter rimligast också.

Men jag skulle inte sätta en månadslön på det ;)

Känns så, har för mig att jag läst det någonstans. Låter rimligast också.

Men jag skulle inte sätta en månadslön på det ;)

nej, nej. Men det blir någon keynote mellan 5-9 janurai. Det kan man garantera?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...