Jump to content
Just nu i M3-nätverket

107°C vid säker papperskorgstömning i nya MacBook Pro!

Nikk

Recommended Posts

Förstår nog vad du menar, men jag antar att det är 107% du menar... :borstatanderna: Alltså lite drygt halva processorkapaciteten, inget konstigt att maskinen för till synes enkla uppgifter drar iväg så mycket, det handlar ju bara om kortare stunder.

Sen antar jag att säker tömning innefattar att skriva över det gamla utrymmet också?

Sen antar jag att säker tömning innefattar att skriva över det gamla utrymmet också?

Japp.

Känns inte det lite väl extremt?

Handlade om ca 200Mb filer.

:tappahakan:

Ja det låter mycket så jag testade själv....108°C kom den upp i. Vet inte varför den blir så varm av den uppgiften.

(Har en MBP 2,8ghz (unibody))

Pratar vi verkligen om temperatur här? Mig veterligen så borde inte processorerna klara dessa extrema temperaturer...

Pratar vi verkligen om temperatur här? Mig veterligen så borde inte processorerna klara dessa extrema temperaturer...
När jag hade problem med min nu gamla MPB för den blev uppåt 100grader så forskade jag runt lite på nätet. Och det jag hittade då var att det inte var någon speciell fara med temperaturerna länge, skulle temperaturen öka så mycket till skadliga nivåer så stänger datorn av sig så det ska inte vara någon fara. Det som var farligt då var att skalet också blev tokvarmt, så jag fick apple efter mycket tjat byta ut mitt logistikkort. Skulle ju kunna vara något sånt fel nu med.

Fast det är konstigt att den når upp till 107 grader, hur många varv på fläktarna? Har för mig att stänga av temperaturen på min processor låg på 110grader, så då låter 107 farligt nära gränsen.

Min MDD hamnar ju i kernel panic när tempen går upp mot 70 grader... iofs skillnad på PPC och Intel...

Jag tycker det låter som sjuka värmeutvecklingar :) Min mbp (sista modellen innan den nya kom) ligger på runt 40-50 (cpu) grader vid vanligt arbete. HDD ligger mellan 30-35.

Jo det låter varmt, men det är ju bara under högst nån minut. Under normalt arbete ligger min också runt 50°.

Inte värt att sitta med den i knät utan underlägg alltså. :chockadskeptisk:

Låter ju lite läskigt faktiskt. :unsure:

Förstår nog vad du menar, men jag antar att det är 107% du menar... :borstatanderna: Alltså lite drygt halva processorkapaciteten, inget konstigt att maskinen för till synes enkla uppgifter drar iväg så mycket, det handlar ju bara om kortare stunder.

Nej jag menar grader i Celsius. Gäller CPU A.

Som denna bild men nu visar den "endast 74° Celsius (vilket också verkar j-t varmt med tanke på att jag nästan inte gör någonting...):

post-12577-1229596980_thumb.png

Jo det låter varmt, men det är ju bara under högst nån minut. Under normalt arbete ligger min också runt 50°.

Nja säker papperkorgstömning kan ta väldigt lång tid....

Under normalt arbete ligger min runt 70°.

Dum fråga: Det är inte så att den visar temperaturen i Fahrenheit?

Det stämmer nog. Mina temperaturer ligger runt 100° F.

Min MBP ligger på 70°C vid minimal användning enligt iStat Pro...

Dum fråga: Det är inte så att den visar temperaturen i Fahrenheit?

Tyvärr är det varken Farenheit eller Kelvin.

post-12577-1229684371_thumb.png

post-12577-1229684379.png

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...