Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med Photoshop och iPhoto!

hultberg

Recommended Posts

jag har ställt in (med hjälp från detta forum) photoshop som bildredigerare när ja klickar på redigera på en bild i iphoto å de funkar fint.

men ett problem dyker upp ibland vissa bilder som ja photoshoppat blir bara helt svarta i iphoto, högerklickar man å tar "visa fil" så finns den redigerade filen där och blir bra om man öppnar med förhandsvisarn.

problemet blir alltid när man gör mycket redigering på en och samma bild.

någon som vet vad problemet kan vara?

jag har ställt in (med hjälp från detta forum) photoshop som bildredigerare när ja klickar på redigera på en bild i iphoto å de funkar fint.

men ett problem dyker upp ibland vissa bilder som ja photoshoppat blir bara helt svarta i iphoto, högerklickar man å tar "visa fil" så finns den redigerade filen där och blir bra om man öppnar med förhandsvisarn.

problemet blir alltid när man gör mycket redigering på en och samma bild.

någon som vet vad problemet kan vara?

Är det inte så att detta händer när du spar med flera lager i Photoshop?

nä de är inte det som är problemet, jag tar flatten image. och sparar som jpeg. bilden går ju öppna i förhandsvisan så de är ju inte de som är problemet. ibland

lite redigering går alltid bra men tung då blir allt svart

Kan vara så att du glömt bocka i Preview/Förhandsvisning i Photoshop när du sparar bilden.

Det kan i bland hjälpa.

kanske borde lägga till att de inte blir så med bilder från min gamla kompakt kamera utan bara bilder tagna med min system kamera på 12 megapixlar

Kan bero på formatet som din systemkamera har på filerna. Är det JPEG filer eller är det i RAW-format?

ja fotar i jpeg, å lägger sen in bilderna i iphoto och då funkar de att kolla på dom. de e ju efter ja redigerat visa bilder som dom blir helt svarta i iphoto men funkar om man tar visa fil å sen öppna med förhandsvisaren

ja fotar i jpeg, å lägger sen in bilderna i iphoto och då funkar de att kolla på dom. de e ju efter ja redigerat visa bilder som dom blir helt svarta i iphoto men funkar om man tar visa fil å sen öppna med förhandsvisaren

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...