Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur navigera med tangentbordet i meddelande- och varningsrutor

Marion

Recommended Posts

Hur navigerar jag egentligen inom en meddelande-/varningsruta i mac OS? Alltså, med vilka knappar kan jag byta från t.ex. knapparna avbryt och avsluta i rutan som kommer upp när jag vill stänga Safari med en massa tabbar öppna. I Windows har jag för mig att man bara använder pilarna eller tabben eller nåt. jag har i alla fall något svagt minne om att det var jättelätt där.

Jag har haft mac i fem år snart men har inte lyckats lista ut den här lilla petitessen som faktiskt kan störa rätt så mycket då jag annars är en sån där som nästan aldrig använder musen utan fixar allt med tangentbordet.

Vore jättetacksam för ett svar.

//Marion

Systeminställningar - tangentbord och mus - kortkommandon, under tangentbordstjänster väljer du alla reglage. Sedan väljer du med tabtangenten vilken knapp du ska trycka på och väljer med mellanslag (obs enter kommer fortfarande välja det förvalda alternativet i dialogrutan).

Ahh, tack så jättemycket. Visste väl att det skulle vara lätt :)

Nu kan jag äntligen säga att mina macar är det mest fantastiska i hela världen utan att behöva lägga till "om det inte hade varit för det att jag inte kommit på hur man byter knapp i dialogrutorna"

Sorry, den här tråden lyckades visst komma i fel forum. Ska såklart egentligen vara i Mac Os-forumet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...