Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone musik till ljudanläggning via wifi eller BT?

piddepadde

Recommended Posts

Hej Forum

Jag har sökt överallt efter en lösning där man inte behöver docka iphone för att spela musik från Iphones ipodfunktion.

Av det som jag läst har jag förstått att Iphone ännu inte kan sända A2DP till hörlurar mm. Om detta varit tillgängligt hade en liten manick från Kjell & co fixat det hela.

En annan tänkbar lösning skulle kunna vara om det finns någon programsnutt där exempelvis en wifi internetradio kan ta del av iphones musikbibliotek.

Jag förmodar att det är fler än jag som funderat i samma banor och kanske till och med hittat en bra lösning för denna frihetskänsla med trådlöshet.

/Piddepadde

Jag kan ha fel men jag har för mig att jag har läst att om man har en Airport Express så kan man spela musiken trådlöst. Alltså precis som det funkar när man kör AirTunes från datorn fast man spelar från telefonen istället.

Rätta mig om jag har fel. Jag hoppas på att själv kunna göra så fort jag har råd med en iPhone.

I dagsläget går det inte att streama ljud till sin airport express från iphonen. Dock kan du ju styra itunes från iphonen genom Remote. Och därigenom spela musik i dina högtalare utan att behöva gå till datorn och sätta igång.

Dock vore det coolt med direkt från iphone, dock oerhört batterislukande att hela tiden streama ut ljudet till högtalarna via nätverket.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...