Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag bredare bild på min ATV ?

promask

Recommended Posts

Hej !

Har köpt AppleTV och får ej full bildbredd på min LG 50" ?

Provat inställningar i min tv och atv men det funkar ej, blir ej widescreen.

Kör visualhub och mot itunes/mp4 format. Har någon bra tips ?

Thomas Ytterberg

Du ska ställa in ATV på 16:9-läge och sedan spela upp material i 16:9-format eller bredare.

Hur ställer man in det på ATV ? hittar inga sådana inställningar ! (16:9 läge på ATV)

Däremot har Tv´n lite olika inställningar som jag provat !

Nja, så vitt jag ser så finns ingen särskild 16:9 inställning utan det är den enda som gäller för AppleTV. Kan du ha fått någon upplösning som din TV inte stödjer? Prova att byt upplösning (meny och plusknappen några sekunder så kommer du in i en snabbmeny för det). Prova att starta om din AppleTV (dra ur sladden eller hålla nere meny och minusknappen i flera sekunder).

Har du senaste programvaran i din AppleTV? Jag hade strul i komunikationen med HDMI mellan min tv och AppleTV:n med förra programvaran och då var jag tvungen att slå på TV:n på rätt HDMI ingång innan jag startade AppleTV:n annars så krashade den.

Prova att ladda ned en trailer från Apples Quicktime sida om du vill ha något Widescreen material att provköra (något som du inte kodat själv). Det kan ju vara där problemet ligger.

Hehe.. nu har jag lallat så mycket med min ATV att den hängt sig.. fanken :-)

Aj, aj. ge fanken i alla sådana multipa knapptryckningar som jag flummade om. Nu vill inte min ATV alls. Dags att göra om fabriksåterställning.. :-/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...