Jump to content
Just nu i M3-nätverket

85W MagSafe till Macbook?

Nikk

Recommended Posts

Har 2 st 85W Magsafe och undrar om jag kan använda den ena till MB Alu..?

Egentligen är ju 85W till för MBP och 60W till MB och 60W funkar inte till MBP men nu har jag behov av en till laddare till MB och undrar om man kan använda 85W utan att förstöra Macbooken...?

Det funkar fint.

Ok... då kör jag på det - skickar räkningen till dig om MacBooken pajar ;)

Funkar utmärkt. Skillnaden är att det går lite snabbare att ladda datorn.

Bör ju funka att köra din MBP på 60w också. Både körde med och laddade min MBP när min egen magsafe pajade för någon månad sedan. Tar bara längre tid att ladda upp datorn.

Laddar mbp:n med 60 w hemma, originalladdaren ligger kvar på jobbet, och det funkar toppen. Vid spelande så laddas batteriet ut eftersom 60 w inte riktigt räcker till.

Funkar utmärkt. Skillnaden är att det går lite snabbare att ladda datorn.

Bör ju funka att köra din MBP på 60w också. Både körde med och laddade min MBP när min egen magsafe pajade för någon månad sedan. Tar bara längre tid att ladda upp datorn.

Märkligt att Apple inte informerar om att 85W är till för både MB och MBP i så fall.

Har nu testat att ladda MB'n med 85W och jag tycker nog den verkar väldigt slö... har iofs ännu inte gjort något riktigt test...

Märkligt att Apple inte informerar om att 85W är till för både MB och MBP i så fall.

Har nu testat att ladda MB'n med 85W och jag tycker nog den verkar väldigt slö... har iofs ännu inte gjort något riktigt test...

Alltså, du laddar inte datorn med 85 watt, adaptern kan leverera 85 watt. Om nu datorn i fråga inte använder mer än säg 30 watt vid ett särskilt tillfälle så kommer det 30 watt från adaptern, varken mer eller mindre.

Om man däremot använder en mbp för fullt med en effektåtgång på ca 80 watt så kommer en 60 wattsadapter inte att räcka till och datorn kommer ta den extra effekten från batteriet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...