Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Funkar SLI och Crossfire på Mac Pro (2008)

totgate

Recommended Posts

Hej.

Som rubriken hintar om... Jag undrar helt enkelt om man kan få SLI eller Crossfire-funktionalitet med dubbla kort i en ny Mac Pro.

MVH.

/Tobbe

Thomas Ytterberg

Jag vill minnas att det är inte är möjligt på grund av sådana saker som otillräcklig strömförsörjning, inga drivrutiner som fungerar med moderkort/processor och framför allt: Apple har inte anammat tekniken på de kort som de säljer/levererar till MacPro. Det är möjligt att det ändras med kommande MacPro-modeller.

Tack för svaret. Det blev en liten besvikelse bara. Apple vill ju gärna vara i frontlinjen vad gäller teknik men inte med sin mest avancerade dator tydligen... Märkligt..

/Tobbe

Thomas Ytterberg

De har aldrig vänt sig till hardcore-spelarna och jaga-benchmarkpoäng-är-min-hobby-moddarna med MacPro. Apple har egentligen ingen sådan Mac alls.

Men det vore roligare med ett hetare utbud av grafikkort där Apple släppte något grafikkort i topptio-skiktet med jämna mellanrum. Man kan ju fortfarande vilja spela senaste spelen i fullskärm 1920x1080. :)

Tack för svaret. Det blev en liten besvikelse bara. Apple vill ju gärna vara i frontlinjen vad gäller teknik men inte med sin mest avancerade dator tydligen... Märkligt..

/Tobbe

oftas är ju mac pro inriktad till folk som har behov av processorkraft, inte så mkt grafik, ha ja förståt det som. Sen eftersom det faktiskt är intel´s styrkrets så kan det ju hända att de itne har styrkrets som både kan köra dubbla processorer och crossfire/sli? kan vara så faktiskt

Intel har chipset för både SLI och Crossfire ihop med dubbla Xeon.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...