Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Zeitgeist

Sternis

Recommended Posts

Har just kollat klart på Zeitgeistfilmerna (för tillfället två till antalet). De är c:a 2 timmar långa var.

Den ena (Zeitgeist: The Movie) tar upp vad religion (i synnerhet Kristendomen), 11-septemberattackerna, och USA's ekonomi har gemensant. Kommer fram en hel del samhällskritik där.

Den andra (Zeitgeist: Addendum) är mer inriktad på ekonomi och hållbar utveckling. I övrigt är den inte alltför olik den första och dom har lite samma spår.

Viss kommunistvarning utfärdas för båda filmerna.

Det är en ganska skrämmande bild skaparen målar upp, men inte mycket mer skrämmande än den vanliga skiten media prackar på oss. Exempelvis så kör han den gamla vanliga om att 11-septemberattackerna var ett insiderjobb iscensatt av de mäktiga finanspamparna som håller i internationella banker, fast på ett aningen bättre sätt än vad man tidigare sett. Han kör även en förklaring av hur det monetära systemet fungerar och varför det är inbyggt i det att vissa människor helt enkelt är fattiga medan andra är rika.

Ta er tid och se båda filmerna, det är lätt värt det. Och glöm inte att posta era kommentarer om saker och ting här.

http://www.zeitgeistmovie.com/

Har just kollat klart på Zeitgeistfilmerna (för tillfället två till antalet). De är c:a 2 timmar långa var.

Viss kommunistvarning utfärdas för båda filmerna.

Ta er tid och se båda filmerna, det är lätt värt det. Och glöm inte att posta era kommentarer om saker och ting här.

http://www.zeitgeistmovie.com/

Jag kollade Zeitgeist - The Movie nu för några timmar sen.

Varför "kommunistvarning"? :ermm:

intressanta filmer.

men de ger lite väckelsemöte-intryck bitvis. vilket borde motverka syftet med dem.

Om världens skulle styrts av mammor hade vi inte haft krig! Säger iaf min mamma =)

Jag kollade Zeitgeist - The Movie nu för några timmar sen.

Varför "kommunistvarning"? :ermm:

Kommunistvarning, för jag tyckte att det där samhället och det där Venus-projektet kändes lite kommunist.

Kommunistvarning, för jag tyckte att det där samhället och det där Venus-projektet kändes lite kommunist.

Jag kollade bara ena filmen, o ska erkänna att jag somnade till i sista fjärdedelen av filmen... :gaspar:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...